DIY: Mejas taklampa

Minns ni detta inlägg? Nåväl, det blev inte sommarens kreativa projekt men väl ett av höstens. Lina gav mig den nödvändiga knuffen när hon och Nelly fixat finaste skärmen. Då fick det bli ett besök på Panduro för att komplettera med nödvändigt pysselmaterial sen var det bara att sätta igång. En fredagskväll, ett par glas vin, några timmar senare och ivrigt påhejad av barnen så var den klar. Här är resultatet:
Lampskärmen är ett slaktat loppisfynd men de har liknande lampskelett på Panduro.
Armaturen med den cerisa textilsladden hade jag liggandes i gömmorna men den finns kvar på Bolagret för en billig peng. Övrigt material: band, bollfrans, plastkulor, tygblommor, peacemärken och virkade blommor finns att köpa på Panduro.
Meja säger förstås inte så mycket om resultatet. Den är mest rolig att pilla på när tillfälle ges. Men det roliga i kråksången är att Melker älskar lampan minst lika mycket som jag gör.
Och nedan hittar vi originalet och förlagan för min inspiration. Daisy från TAJ Wood & Scherer. Vår lampa blev förstås inte lika fin som originalet men vi är ändå jätteglada för Mejas pigga taklampa som passar så fint ihop med tapeten från Pip Studio.

Kommentarer
Postat av: kajsa

FIN!FIN!FIN! Minst lika fin som originalet, nej, klart bättre säger jag :- )

2012-01-19 @ 21:09:20
Postat av: Anna

Snyggt!! Faktist gillade jag din bättre än orginalet

kram Anna

2012-01-22 @ 08:08:43
URL: http://moavp.wordpress.com
Postat av: Helen

MEEEEEEEEEEEEEEEEN så söööööööt den är!!! Jag har googlat idag efter lampor och din var nog bäst :):)



Hittade massa liknande stommar i butiken: www.dinlampa.com

2012-02-22 @ 18:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0