ICA Matkassen

Från och med nu kommer vi att testa ICA Matkassen varannan vecka under en period. Jag har skyhöga förväntningar. Vi har varit inne i en rejäl svaka länge nu när det gäller vardagsmatlagningen. Bara känslan att slippa planeringen är mycket behaglig. Idag efter jobbet tog jag Meja med mig och åkte till vår lokala butik för att hämta ut veckans kassar. De har fixat en speciell utlämningsplats för Matkassen så man behöver inte ens in i butiken. Jag kom på mig själv med ett leende när jag bar ut kassarna ur butiken. Snacka om lyxigt att hämta färdigpackade kassar. Det tog mindre än tre minuter. Ikväll lagade vi Chili con korv med majskolvar och nachos. Vid betygssättningen gav jag rätten 7 poäng, Tobbe 6, Melker 2 och Mejas reaktion motsvarar ungefär en trea. Barnen frossade i majskolvar och natchochips men själva chili con korv-grytan provsmakades bara under delvis höga protester.
Jag tror att kvällens betyg kommer vara ganska signifikativa för hur familjens medlemmar kommer att ta emot hela konceptet. Jag värdesätter nya och varierade maträtter, mycket grönsaker och nya smakkombinationer. Tobbe är lite mera kräsen och barnen är som barn är mest och vill gärna köra på gamla beprövade rätter. Jag är i varje fall nöjd med att slippa falukorv och makaroner och pannkaka varannan vecka. Jag håller er uppdaterade om fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0