Vackert i Skåne

Idag blir det lite inredningsinspiration. För ett par veckor sedan snurrade bilder från ett vackert hus till salu i Skåne runt på massa bloggar. Som så många gånger tidigare dras jag obönhörligen till den vita basen med svarta inslag. Min pappa har konstaterat att jag i mina val av inredningsbilder till blogger oftast är hopplöst färglös. Och visst har han rätt. Jag tilltalas verkligen av den lugna färgskalan. Jag tror det är ett sätt för mig att hitta ett mentalt lugn i en annars så ganska intensiv och färgstark vardag. Svart, grått och vitt med inslag av trä och natur är liksom inslag som jag ständigt återkommer till när jag ledsnat på de övriga färgerna. Det är i denna färgskala jag känner mig hemma. Här är några av mina favoritbilder från ovan nämnda Hemnet-objekt:
Audi - check! Men annars är det inte så mycket mer min familj har gemensamt med den familj som bor här. Vilket vackert och charmigt hus! Jag skulle gråta floder om jag tvingades sälja detta hus!
Gästrummet och vacker entré med dubbeldörrar, betong och lavendel.
-
Bortsett från placeringen av kyl/frys så är detta ett jättefint kök som påminner faktiskt en del om planerna för stilen i vårt eget kök när vi förmår renovera det om 32 år eller så :-). Favoritmattan kommer från Design House Stockholm och så ett par Tolix-pallar på det. Suck!
Trä mjukar upp i en anars svartvit inredning. Stort matbord omgivet av ett gäng myranstolar. Jag gillar industrilampand och förvaringslösningen till höger. Halvhöga diskreta skåp som sväljer massor och som tillåter fina stileben på toppen.
Enkelt och stilrent badrum. Jag gillar när man lägger lite extra krut på badkaret som ofta blir det stora blickfånget i ett badrum. Tidigare har jag inte varit så förtjust i denna typ av kakel och kakelsättning men nu vet jag inte längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0