Projekt: Kök & Vardagsrum 1

Det är som om det hela tiden funnits någon mening. I två år har vi varit på gång att renovera vår nedervåning. Om detta handlade ett av de första inläggen på bloggen. Tanken var att vi skulle sätta igång direkt efter min disputation, men efteråt var jag så vansinnigt slut så det, samt det faktum att jag bestämde mig för att byta jobb, och att Tobbe inte heller orkade dra igång projektet, bidrog till att projektet sköts fram i ett år. Men, inte heller förra året lyckades vi uppbåda tillräckligt med energi.

Men som sagt, det var nog meningen. För i höstas kom ju rotavdraget. We like. Så nu smids det planer igen. Jag lovar inte att det blir av i sommar heller men just nu planerar vi för det. Så, det är dags att börja damma av de tidigare planerna. Och hör och häpna, de förändringar och de val vi planerade för för två år sedan, ligger fast. Vi vill ha samma planlösning, vi vill ha samma kök, vi vill ha samma bänkskiva, kran och kamin. Det enda som jag tvekar på är vilket golv vi ska ha. Eftersom vår undervåning endast har fönster åt ett håll är jag angelägen om att få in så mycket ljus som möjligt. Jag var länge inne på klassisk trestavig ekparkett, men nu har jag svängt och skulle nog vilja ha ett målat plankgolv. Jag skulle vilja ha vitt men inser att det måste vara grymt opraktiskt. Allt syns väl på ett sådant golv? Så just nu är jag inne på grått. Här nedan ser ni i varje fall några grejer jag är säker på att jag vill ha...


Köksbild - Mano högblank, vit från Kvik
Diskho - Zerox 500-f från Blanco
Stol - Eames plastic chair dsw finns hos bl a Nordiska Galleriet
Inredningsbild (från Sköna hem) med tapet Woods från Cole & Son
Köksbild - Mano högblank, vit från Kvik
Illustration - Keep Calm And Carry On från Keep Calm Gallery
Klocka - Pluginn, finns hos bl a Roomstyling.se
Kamin - Contura 580, finns hos bl a
Skåp - Grimle från IKEA
Kran - Domino DOM184 från Tapwell

Som synes håller vi fast vid en neutral bas, enkla linjer och en modern stil. Och så smyger vi in lite retro i bl a stolar och klockan. Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJ HOPP,

sjuuuuukt snyggt! Jag vill ha! Kunde inte ha gjort det bättre själv....charles & ray eames gjorde bara snygga grejor. Om ni köper stolarna kommer jag nog flytta in i ert kök :)

kram kajsa

Ps. Nu har Lisa feber i vår familj. Ska detta aldrig ta slut :(

2009-01-29 @ 19:18:32
Postat av: Inspirera mera

Åh vilka snygga saker du har valt ut!

Kram Sandra

2009-01-29 @ 22:16:17
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0