Mer än nöjd

Det är en stark underdrift när jag säger att Melker var nöjd med sin födelsedag. Han var mer än nöjd. Mycket mer än nöjd faktiskt. "Mamma, det gör ingenting att det är ett helt år kvar till nästa gång" var omdömet nör jag för första gången låg och kramade en 9-åringen (!) vid läggningen sent i går kväll. Och det måste betraktas som toppbetyg från någon som brukar börja prata om nästa bemärkelsedag inom en vecka från den senaste.
Dagen började som traditonen bjuder med sång och frukost på sängen. Ett jättefint fång rosor från den lokala Ica-butiken fångade i all hast fick bli en enkel födelsedagsbukett.
Frukostbrickan med choklad och vispgrädde, knäckemacka med leverpastej och smörgåsgurka, ljus, serpentiner och så en retro-godiskaktus (som jag någon dag innan kom på att jag ville ge).
Ingen födelsedagsfest utan vimplar.
Dags för tårta. Meja, Torbjörn, Melker och så min pappa Bosse.
Marsipantårta var beställd. Men vid fikat förklarade Melker att han minsann inte tyckte om det gröna, men han ville definitivt ha rosen. Hur menar du nu, hjärtat?
En nöjd 9-åring! Och fattas bara annat när familj och närmaste vännerna kommit och firat en och man har fått följande i present:
Godis, presentkort på Stadium, en bordspennvässare, en ryggsäck, en ny BMX/trickcykel, en pikétröja, innebandybollar, 3 månaders VIP-medlemsskap på MoviestarPlanet, fotbollsskor, mobiltelefon (min gamla iPhone), nya hörlurar och fiskedrag.

Kommentarer
Postat av: Mrs. b

Roligt med en glad&nöjd födelsedagskille!

2011-08-18 @ 12:26:13
URL: http://mrsbandco.se
Postat av: Finurliga Fröken

Vilken sötnos ni har och det verkar som att han hade en riktigt härlig födelsedag. Kram

2011-08-18 @ 15:54:07
URL: http://finurligafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0