Stackars Melker

Aldrig har jag sett lilleman så hängig som idag. Hela familjen väcktes vid fyratiden i morse av en kokande het och jätteledsen Melker. Sedan dess har den 40-gradiga febern härjat skoningslöst i hans lilla kropp. Min ursprungliga plan var att jobba hemma under dagen eftersom jag hade ett besök inplanerat hos barnmorskan, men istället fick jobb ersättas med gos om omvårdnad och Tobbe fick komma hem och byta av mig under tiden som jag var hos barnmorskan. Just nu är han något piggare efter en varmt bad med efterföljande dusch och nu ligger han här om äter varm nyponsoppa med vaniljglass och små mandelbeskvier. Fick ni också det när ni var små och sjuka?

Kommentarer
Postat av: Therese Turesson

Pannkakor är något som alltid legat högst upp på listan när man vart sjuk. Något som fortfarande håller i sig. ;)

2009-10-01 @ 19:22:16
URL: http://thereseturesson.blogg.se/
Postat av: Nilla

Min son har nyligen haft hög feber också...

Min mammas favorit är nyponsoppa med vaniljglass och små mandelbiskvier... Kul!

2009-10-05 @ 09:46:00
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0