Kulturfnatt med Tommy och Benny

I lördags när vi kokat klart kräftorna (det blev fem omgångar!) så åkte vi hem till Trosa för att äta middag med goda vänner och se finalen på Kulturfnatt - en återkommande dag i Trosa som bjuder på allehanda kulturella aktiviteter. Hemma hos Stefan, Camilla, Klara och Maja njöt vi av en härlig sensommarmiddag i kvällssolen med smaker av grillat. Mums. Sedan bar det av ner till torget för att spana in kvällens stora begivenhet: Tommy Körberg och Benny Andersson (som för övrigt är sommarTrosingar med fritidshus här). Enligt programmet skulle herrarna endast skulle bjuda på en låt men det blev hela fem stycke, bl a Drömmen om Elin, Födelsedagsvals till Mona, Anthem från Chess och så min absoluta favorit: Jag är fattig bonddräng. (Minns ni när Tommy Körberg sjöng den på på minneshögtiden av Astrid Lindgren? Gåshud.) Det är förvisso bara hörsägen men jag hörde att allt de tog i gage i lördags var varsinn korv med bröd. Respekt x1. Härligast var ändå avslutningsrepliken från, jag tror det var, Tommy: "Vi ses på ICA!" Och det stämmer, det är där man ser dem. Benny ofta i stora gummistövlar, någon stormönstrad Hawaii-skjorta och ett par urtvättade shorts. Respekt x2. Att han sedan dubbelparkerar utanför Hamnkrogen med sin Posche Cayenne för att köpa kulglass är ju en helt annan sak :-)

Foto: Jens Alvin för Sörmlands Nyheter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0