Kalasförberedelser

Igår började vi lite smått med förberedelserna inför kalaset på söndag. Tobbe bakade bullar och jag tog mig an hallongrottorna. Tobbe är grym på att baka bullar. Jag är kass på att baka småkakor. Bullarna blev superfina och jättegoda. Hallongrottorna blev i och för sig goda men såg ut som hej kom och hjälp mig. De jäste till enorm storlek och hallonsylten såg ut som bränd blåbärssylt. Hallongrottorna vägrade jag fotografera, men bullarna tål absolut att visas upp. Idag blir det ett nytt försök med hallongrottor och så blir det kolasnittar och chokladbollar också. Håll tummarna att jag lyckas bättre idag.

Kommentarer
Postat av: Jannice

GUuuud vad jag blev sugen på kanelbullar nu!!! Ska jag baka ikväll!!!



VIsst är det mysigt när det gblir höst när man kan äta bullar och dricka te...

2009-08-13 @ 16:25:15
URL: http://jajasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0