Appropå godsaker

När jag var liten spenderade min familj ofta helger och delar av semestern hos mormor och Ingvar som hade ett mysigt litet torp i Gillberga utanför Eskilstuna. Jag har många härliga barndomsminnen därifrån så det gjorde lite ont i hjärtat för några år sedan då de tvingades göra sig av med Gillberganäs. Till de starkaste barndomsminnena hör alla de mornar mormor bjöd på varm choklad med vispgrädde till frukost. Jag minns jag skyndade mig att sleva i mig den tjocka grädden fort innan den smälte och att detta ibland ledde till att jag fick ytterligare grädde. Det var lycka och njutning för en liten tjej i sex-, sjuårsåldern. Så när Melker härom dagen frågade om vi inte kunde mysa till det lite extra med varm choklad och grädde mitt i veckan kunde jag inte stå emot. Hoppas att han också kommer minnas stunder som dessa när han blir äldre och bli alldeles varm inombords.


Kommentarer
Postat av: Pia

Mmm va gott. Varm choklad med grädde kan man inte dricka för mycket av...

2009-08-13 @ 18:11:01
URL: http://vitahuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0