Ledig dag

Igår var det halv arbetsdag på jobbet så jag passade på att kompa ut. Melker och jag tog tåget till Stockholm och var först på Naturhistoriska museet. Huvudattraktionen var förstås att kolla in dinosaurierna, men jag hade också förhoppningar om att besöka Cosmonova. Innan hade jag tittat ut Deep Sea men naturligvis tänkte jag inte på att boka biljetter innan så när vi kom var den föreställningen utsåld och den som var efter handlade om Mumier och den ville/vågade inte Melker kolla på. Så det blev ingen film denna gång. Synd, men vi spenderade ändå två timmar där och inhandlade några dinosaurier i museeshoppen (som om Melker inte hade några innan!).
Efteråt tog vi tunnelbanan och spårvagnen till Skansen. Vi käkade viltköttbullar, kollade på djuren och delade på en mjukglass. De tre björnungarna var jättebusiga så där stannade vi länge. I Terariet fick vi klappa ormar och spindlar och vi blev uttittade av ett helt gäng med Lemurer. Vid femtiden tog vi tåget hem igen. Trötta men lyckliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0