Världens godaste Ceasarsallad

Igår lagade vi till vår absoluta favoriträtt Ceasarsallad. Receptet har vi fått från min goda vän och kollega Sara som vi sedan har modifierat något efter eget tyck och smak. Idag bjuder jag på receptet. Låt mig gärna veta vad du tycker om du väljer att provlaga. Fast egentligen vet jag redan att du inte kommer att bli besviken. Håll till godo!
image432
Ceasarsallad
4 personer

2 stånd romansallad
riven permesan
krutonger
valfri fyllning: kyckling, bacon eller jätteräkor

Dressing:
1,5 dl olivolja
2 dl riven permesan
2 äggulor
1 burk sardeller i kapris
2 vitlöksklyftor
saften av en citron
1 tsk senapspulver
1 krm salt
nymalen peppar
runda av med lite mjölk eller matlagningsgrädde (ca 1 dl)

Gör så här:
1. Tillaga kyckling, bacon eller jätteräkor beroende på vad du vill servera till salladen idag.
2. Mixa alla ingredienser till dressingen till en slät dressing.
3. Skölj salladen och bryt i halvstora bitar och lägg upp på ett fat.
4. Bred ut t ex kyckling och krutonger.
5. Toppa med riven permesan och dressingen.
6. Servera med ett gott vin!

PS! Dressingen har en vuxen smak så Melker får Thousan Island dressing istället och äter då med stor aptit.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för receptet, det ska jag genast ta och spara! Kram Sandra

2008-04-26 @ 11:58:21
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Olemariann

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-04-15 @ 11:46:02
URL: http://olemariann.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0