Gott nytt år 2008

image283
Vackra vintriga foton funna via Google

Det börjar bli hög tid att summera året som har gått. Här kommer 2007 års lista:

Årets besvikelse: Att två semesterveckor blev helt bortkastade p g a sjukdom.

Årets bok: Det måste väl bli trilogin om Lisbeth Salander och Mickael Blomkvist av Steig Larsson. Många timmars god underhållning för några hundralappar.

Årets break-up: Godaste vänner väljer att gå skilda vägar. Snyft!
Årets bästa: Att bli faster till Noah född 25 juli
Årets dryck alla kategorier: Vatten, tätt följt av rödvin och mjölk.

Årets ekonomi: Mycket god utveckling. Många års slit visar sig till sist i lönekuvertet.

Årets film: Alltid Dirty Dancing. Jag är en hopplös romantiker!
Årets flytt: Marita med familj flyttar till Nyköping. Yiiipiiii!

Årets förändring: Jag byter jobb. Från lektor vid universitet i Karlstad till konsult och forskare på WSP i Stockholm.

Årets garderob: Den har tagit sig något under hösten. Men jag tycker fortfarande att det är hopplöst tråkigt och svårt att hitta kläder.

Årets gåva: Canon EOS 400D (Tack mamma, pappa, Daniel & Camilla)

Årets hurra: Går till mig själv som fixade doktorstiteln.

Årets personliga händelse: Min disputation. En riktig ego-boost och en av de absolut bästa dagarna i mitt liv.

Årets häng: Det måste bara bli Presstop på Centralstationen (5 min 5 dagar i veckan i väntan på tåget) samt i en villa nära vår i Trosa.
Årets inredningsdetalj till hemmet: Min julklapp till Torbjörn (visas snart i ett inlägg)

Årets jag-saknar-dig: Alla goa kollegor vid Karlstads universitet samt vänner som bor i utlandet.

Årets kille: Melker och Noah får dela på titeln

Årets lycka: Varje dag tillsammans med Melker & Torbjörn

Årets låt: "Det är så gott att må gott igen" med Peter LeMarc

Årets löfte: Sänka kraven på mig själv.

Årets misslyckande: Gå ner i vikt och börja motionera.

Årets mest besökta: Fia och Bloglines.com

Årets mest betydelselösa: Att städa. Jag kommer inte att ligga på min dödsbädd och ångra att jag inte städade mer.

Årets mest efterlängtade: Semestern. Jag var verkligen helt slut när den äntligen kom.

Årets mest irriterande: Att jag är så förgjordat disträ hela tiden.

Årets motgång: Jag fick tillbaka min panikångest med allt vad det innebär.

Årets nykomling: Melissa Horn. Hennes debutalbum kommer i februari.

Årets personlighet och förebild: Melker som nästan alltid är glad och positiv.

Årets plagg: Pyjamas
Årets renoveringsprojekt: Pågående sovrumsrenovering.

Årets resa: Till underbara Gotland. Sverige är fantastiskt!

Årets roligaste: Min blogg och alla nya vänner jag har fått igenom den.

Årets shopping: Fondtapeten till sovrummet. Den heter Brich Leaves och kollektionen heter Nordic Leaves och produceras av Fiona-walldesign/Tapet-Café. Jag blir lycklig varje gång jag ser den.
Årets skiva:
"Kärlek i tystnadens tid" med Peter LeMarc

Årets slit: Att få vardagen att gå ihop med heltidsjobb och två och en halv timmas pendling varje dag.

Årets snackis: Klimatet!

Årets snyting: Edwin, 2 år, kastar en kloss i ansiktet på mig och jag får en rejäl blåtira lagom tills jag ska spika avhandlingen.

Årets sorg: Kalles bortgång.

Årets sämsta: Sommarvädret.

Årets tack: Till familj och allra godaste vänner som alltid ställer upp när jag/vi behöver det.

Årets tidning/tidskrift: Digitalfoto för alla och Residence

Årets TV-program: Aktuellt och Roomservice

Årets uttryck: "Det blir aldrig roligare än vad man gör sig"
Årets var-tog-h*n-vägen: Grynet! Elin Ek får gärna damma av sin alldeles underbara TV-profil.

Årets viktigaste: Att makthavarna och omvärlden äntligen vaknat upp inför klimathotet.

Årets visdomsord: "Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth." Mark Twain


Med detta vill jag önska alla läsare en jätterolig nyårsafton med massor av bubbel och god mat samt ett GOTT NYTT 2008.


Kommentarer
Postat av: anette

Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 15:15:42
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Anonym

tack så jätte mycket:)
Den va verkligen super snygg..
Jag o min sambo renoverar ett äldre hus från 1800-talet så all inspiration e värd att se...
har nu gjort färdigt köket..ja det e ju lister o sånt kvar det ska vi göra i veckan www.oreberg.blogg.se

Gott nytt år o god fortsättning på det nya året..

2007-12-31 @ 15:20:56
Postat av: tinaminastina

Gott nytt år vännen!!
kram!/tina

2007-12-31 @ 16:01:23
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Hilajn

Vackra bilder. Kul med årslista. Gott nytt!

2008-01-01 @ 18:02:36
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Linda P

God fortsättning!
Får man fråga vad du disputerade i?

2008-01-02 @ 22:28:26
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Lavransvera

Incredible site!

2010-09-14 @ 10:12:46
URL: http://lavransvera.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0