Recap

Vad har då hänt sedan sist jag bloggade? En hel del och inte så mycket är en god sammanfattning. Vecka åtta hade barnen sportlov. Vi började veckan med en gemensam ledig dag och gjorde en dagsutflykt till det fina badhuset i Finspång för ett antal åk i vattenrutchbanor. Meja var helt galen och kastade sig med huvudet före och jag hade jämt göra med att få tag på fötterna innan hon var borta. Vi åkte vidare till Norrköping där killarna gick på bio och Meja och jag flanerade en stund på stan. Efter det åkte vi till Katrineholm där vi lämnade barnen hos våra föräldrar för lite sportlovsmys med skridskor, fiske, lekpark, kusinträff m m. Tobbe och jag åkte hem och fyllde veckan med jobb, lyxig vuxentid med middag i Stockholm och bio på Heron City. Jag sydde några kuddar och plockade undan vinterinredningen. Bruna och svarta nyanser, pälsplädar och kuddar fick ge vika för grönt, blått och pärlhyasinter.

På lördagen hämtade vi barnen och hann med att fira barnens fina kusin Frida som fyllde 19 år. På kvällen var vi bjudna hem till våra fina grannar på middag. På söndagen önskade vi mina föräldrar en lycklig resa till Auruba.

Vecka 9 blev en sjukvecka. På söndagen slog magsjukan (? Jag brukar aldrig få magsjuka!) till med full kraft och jag låg med 40 graders feber i ett par dagar. På onsdagen är jag återställd och jag och några kollegor leder en lyckad och mycket rolig workshop i Eskilstuna som handlar om en hållbar omvandling av ett miljonprogramsområde. Under torsdagskvällen insjuknade Meja och vi tillbringade veckans lediga dag i soffan med Pippi, Lotta och Emil, ritpapper, gelekritor och så massor av pussel (och glass).

På lördagen åker jag och Melker (tillsammans med goda vänner) och ser Andra chansens genrep i Nyköping. Melker blir besviken när Sean Banan inte går vidare till Globen men är ändå nöjd med eftermiddagen. Vi åker hem till Tobbe som bjuder oss och familjen L. på lasagne. Tidigt söndag morgon åker Torbjörn och Melker på innebandysammandrag till Nyköping där Trosa bl a besegrar Onyx i en rafflande sista match. Meja insjuknar igen i en andra våg av hög feber och vi är hemma måndag och tisdag. Jobbveckan är fylld av intervjuer med privatpersoner om deras syn på sitt boende och om hur deras drömhem ser ut. Under onsdagen når mig nyheten att mormor råkat ut för en fallolycka och ligger på Nyköpings lasarett. Jag besöker henne på torsdagskvällen.

På fredagen besöker jag Uppsala-kontoret och träffar UL och diskuterar hur vi kan få fler affärsresenärer att parkera bilen och istället resa kollektivt. Efter jobbet hämtar jag barnen och åker och hämtar mormor som skrivs ut. Vi åker till Katrineholm och packar lite saker och tar med henne hem till Trosa för att pyssla om henne över helgen. Helgen är lugn med vinterstudion på TV och klassisk husmanskost på menyn. Helgens höjdpunkt för 3/4 av familjen är Melodifestivalfinal. Mormor är inte lika entusiastisk och undrar varför alla måste sjunga på engelska och varför de skricker så :-). Jag jublar när Loreen vinner. Melker surar då han håller på Danny. På söndagen skjutsar vi mormor tilll min moster och stannar till en stund hos svärföräldrarna.

Det var hissversionen av mina tre senaste veckor. Har ni gjort något kul?
Fina, fina Loreen. Jag tror hon har goda chanser att vinna i Bacu!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul att du är tillbaka! Vi var också på finalen- Loreens låt var så bra! Man måste ju se finalen när man bor så nära som vi gör ;)



Annars så vabbar vi också för fullt....så trött på det. Vi har krokusar och snödroppar i vår rabatt (som du kanske har sett när du går förbi!) och det känns bra att se framemot vår och sommar!

2012-03-15 @ 15:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0