Findus, Wilmer och Gotland

Sent igår kväll kom vi hem från vår vecka på landet hos mamma och pappa. På grund avkass internet-uppkoppling har bloggandet uteblivit. Men minneskortet är fullt med bilder så om orken och lusten infinner sig kommer jag nog mata ut några glimtar från vår sommar så här långt.

På vägen hem stugan stannade vi till och gosade med nyaste tillskottet bland vännerna - Tobias och Saras lilla fina Findus som hunnit bli fyra dagar gammal. Så liten och så söt. Självklart var det kärlek vid första ögonkastet och det första Meja sa till Findus var att hon minsann var hans storasyster. Och det hann nog bli 20 avskedskramar innan hon lyckades slita sig från honom när vi skulle åka hem.
iPhonebilder - Findus fyra dagar gammal.
Och så idag fick Findus och storebror Alfons en liten kusin då Saras lillasyster M och hennes T fick sitt första barn - en liten Wilmer. Våra varmaste gratulationer till båda familjerna.
Idag har vi tvättat, stryckt och packat för att i morgon ta båten till älskade Gotland. En av årets absoluta höjdpunkter väntar. Som vanligt hoppas jag på halvdant väder så bästa resesällskapet vill följa med mig på utflykter istället för att ligga på stranden :-). Listan på saker att göra är lång med både natur, kultur, intredning, shopping, mat och fika. Här finns många gamla favoriter men även en del nya bubblare. Jag längtar.
Datorn är med, paddan är med och iPhonen är med så massor av bilder kommer det att bli men vi får se hur internetmöjligheterna, och därmed bloggmöjligheterna, ser ut. Säkrast hittar ni mig via minibloggen hos Instagram där jag heter bobbo27 och för er som inte har smartphones och appen instagram går det lika bra att kolla minibloggen via webb-versionen webstagram istället. Hoppas ni har det härligt. Kanske ses vi på Gotland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0