Dukningen - Kräftskivan

Ännu en helg har lagts bakom oss. Höjdpunkten för oss detta veckoslut var årets kräftskiva i egen regi. Nedan återfinns några bilder från det dukade bordet någon timme innan gästerna kom och ljusen tändes. Bilderna är faktiskt de enda som togs under kvällen. Kameran förblev liggande i köket. Umgänge med finaste vänner, kökstjänst och svårigheter att få två av mina "barn" i säng (Meja och Torbjörn?!) upptog all min tid denna kväll (Melker skötte sig däremot exemplariskt och somnade skavfötters med Elvira utan något större motstånd).
Bord och stolar lånade vi in från Torbjörns jobb. På bordet låg dukar gjorda av den naturfärgade metervaran Lenda från IKEA. Lite styrkning på de båda kortsidorna, ett strykjärn och fållningsband så var duken klar.
Tallrikarna är Maria Vit från Rosenthal
Vitvinsglasen är Iittallas Essence och vattenglasen fick för dagen bli Svalka från IKEA. Mitt på bordet ställde jag min Ghost candelabra.
På var sida om ljusstaken lade jag några kvista rönnbär som fick skänka höstfägring till bordet.
Svarta pappersservetter fick naturfärgat papperssnöra om sig.
Placeringskorten klippte jag till av svarta kartongark och namnlapparna stansade jag med min lilla Dymo från Granit.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Supersnyggt!!!!!! En sån kräftskiva vill jag gå på ;-)



kram kajsa

2011-09-13 @ 08:50:09
Postat av: Henric

Stort tack Bodil!

Snyggaste och goaste kräftskivan:)

kram henke!

2011-09-13 @ 11:01:20
Postat av: A-C med familj

Tack goaste vänner för en underbar kräftskiva, den höll i sig i dagarna 2...kramar från hela familjen.

2011-09-13 @ 21:37:50
Postat av: Marita

Gilla!!

2011-09-13 @ 22:55:28
Postat av: Sara

Snyggt och GOTT var det. Tusen tack!

2011-09-15 @ 12:05:23
Postat av: Jennie T

Snygg dukning! Tack för tips om metervara - tror jag ska försöka ge mig på att sy själv ;-)

2011-09-20 @ 16:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0