Amazing

På bloggrundan hamnade jag förstås hos Weronica, vars inlägg för dagen är på temat barnrum. I planeringen av att uppdatera hennes dotter Annas rum har en poster av Therese Sennerholt - You are amazing just the way you are - fått sätta tonen för rummet. Citatet fick mig automatiskt att sätta på denna låt på Spotify. Både Melker och jag är stora fans av Bruno Mars. Bortsett från att texten är skriven till en kvinnlig partner går huvudbudskapen att överföra på kärleken till ett barn.

Med denna låt i öronen och en blick åt höger där dottern ligger på hennes pappas plats och sover så sött, så sött, börjar tårarna att rinna ner för kinderna. Tårar av glädje och lycka att, tillsammans med mannen jag älskar, ha satt två små liv till världen. Glädjen och lyckan över att få dela vårt liv med dem. Tårar av stolthet när vi ser dem växa upp, göra framsteg och utvecklas till egna individer. Men också tårar av oro och rädsla över att något skall hända. Något som man inte kan råda över och som kommer att skada dem. 

Men en sak kan vi i varje fall göra för att lindra oron över att de ska fara illa. Vi kan lära dem att de är fantastiska precis som de är. Med en sådan självkänsla står man sig stark rustad inför många av livets svårigheter och törnar. Det är kanske en av våra viktigaste uppgifter som föräldrar.

Kommentarer
Postat av: A-C

Kärlek, till dig och hela din familj.

2011-10-13 @ 07:22:51
Postat av: Kajsa

Du fick mig att gråta. Jag åker till bror i helgen och tar med mig just detta. Kärlek.

2011-10-13 @ 11:16:10
Postat av: Sara

Tack för att du sätter ord på det vi andra känner! Kram

2011-10-15 @ 23:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0