Trädgårdsdax

Bild från BiloBostad

Pust. En arbetsvecka med jobb från tidig morgon till sen timme börjar lida mot sitt slut. Även om det mesta jag gör just nu är hur kul som helst och jag stormtrivs på jobbet så känner jag mig trött och sliten. Jag ser fram emot en helg i hemmets lugna vrå. Eller lugna och lugna förresten. I helgen är det trädgårdsdax. Här ska piffas med nya odlingslådor. Torbjörn får gräva och jag ska måla. Kryddväxter och sommorblommor ska inhandlas och planteras. Som vanligt blir det grönt, vitt, rosa och lila. Bambu, jordgubbar, fjärilslavendel, rosmarin och vit lavendel står på inköpslistan. Men vad mer vill jag ha? Vilka är dina favoriter för trädgården/balkongen/krukan?
Jag är dessutom lite sugen på några vägghyllor där jag kan placera kryddväxterna. Allt för att göra det svårare för sniglarna som annars äter upp det mesta i deras väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0