Midsommarplanering & Sånghäfte

Foto: Fotoakuten

Jag sitter och förbereder lite inför midsommar. Vi har hittat ett vinnande koncept och firar med finaste vänner i Nyköping tillsammans med ytterligare finaste vänner. Vi brukar dela på ansvaret att planera, handla och förbereda mat- och dryckesinköp. I år ansvarar vi för den traditionella sillunchen och jag har just skrivit en inköpslista som jag ämnar beta av under morgondagen för att hinna med att lägga in sillen.

Vid sidan om mat och dryck, så hör allsång av snapsvisor och sommarsånger också till viktiga midsommartraditioner tycker jag. Oombedd har jag därför slängt ihop ett litet sånghäfte. Om du vill kan du ladda ner det här. Bara att printa på dubbelsidigt papper och så är det klart.
Skärmdump - Sånghäfte Midsommar 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0