Härliga dagar

Bilder från Kristi Himmelfärdshelgen. Meja leker med det lilla vattenspelet i trädgården.

Sol och värme. Livet blir liksom lättare att leva. Energidepåerna når helt andra nivåer än under det mörka halvåret och ingen vill gå och lägga sig i tid på kvällarna. Vi njuter i vår lilla lummiga halvfärdiga trädgård. Nåväl, det mesta är klart på baksidan där vi spenderar merparten av tiden. Varenda kruka har fyllts med sommarblommor och en del perenner. Palmerna har fått flytta ut, odlingslådorna har fördubblats i antal och där växer det nu så det knakar även om vi som vanligt var sena att så och plantera. Barnen rör sig mellan inne och ute. Meja är blöt mest hela tiden. Är det inte det lilla vattenspelet så är det fågelbadet eller barnpoolen. Idag fyllde vi den sistnämnda efter att ha spenderat några timmar i blåsten vid en liten insjö i närheten. Meja badade och badade, jag fyllde på mer och mer varmvatten. När middagen närmade sig tog jag upp det lilla russinet och satte på ny blöja och fin sommarklänning. Lämnade henne inomhus och gick ut för att plocka ihop badleksakerna. Då kommer hon, först smygandes och sedan i full galopp... och kastar sig i poolen. Jag hann inte reagera. Där lade hon sig njutningsfullt på rygg med vatten upp över öronen, blundade och njöt med genomvåt klänning och en blöja stor som en badboll. Älskade unge!
Det finns så mycket att upptäcka!
Lycka är när storebror låter mig leka med hans grejer. Här Kappla-stavar,
Gormiti och kulor. Det är jobbit att lådorna är så djupa bara!
Mitt älskade lilla hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0