Gotland

Tre arbetsdagar kvar till semestern. Torbjörn har redan börjat sin och är hemma och myser med barnen. Vi har valt bort Gotland i sommarens semesterplaner. Jag har faktiskt lite ångest över att vi inte ska åka till den älskade ön, men jag försöker trösta mig med att Skåne, Göteborg och Stockholms skärgård inte heller är så tokigt. Nåväl, för att råda bot på mina Gotlandscravings så surfar jag på fritidshus på ön via Hemnet istället. Det här är helt i min stil:
Jag gillar tanken med innegårdar med separat förråd och gästhus. Praktiskt och så blir det en lite ombonad känsla. 
En trall/uteplats kan aldrig bli för stor i mitt tycke. Se så fint man har gjort med olika etage och genom att fälla in och bevara träden. Och en hängmatta är ju aldrig fel. Om detta vara mitt skulla jag måla byggnaderna svarta.
Bänkar, bockar och fårskinn och så ett helt gäng med fågelholkar. 
Insidan däremot skulle få vara krispigt vit precis som på bilderna. Jag gillar verkligen stylingen på dessa bilder. Enkelt, lite rått, industriellt. Enkel och naturlig färgskala. Udda stolar, belysning som inte tar plats. Avsaknaden av överskåp i köksdelen. Fönstern från golvet som suddar ut gränsen mellan ute och inne. I löv.
På andra sidan matbordet - en platsbyggd, rackarns snygg bokhylla som ramar in fönstret på ett fint sätt.
Öppet till nock. Vilken rymd! Huset Vidar kommer från LevaHusfabrik.se och är ett visningshus som finns vid Leva Kungslador strax söder om Visby.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi tar oss en sväng förbi när vi är där och ser det live! Superfint!

2011-07-05 @ 22:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0