En magisk kväll

I lördags var vi bjudna till godaste vänner på 70-årsfest (alltså 30 + 40). Hela tillställningen var precis sådär magisk som en riktig sommarfest kan bli. Sällskapet var det bästa, vädret var det bästa, liksom miljön, underhållningen, maten och drycken. Torbjörn och jag lullade hem till Fredrik och Anna-Carin för att sova vid halv sex-tiden. Då hade jag gått barfota och i ärmlös klänning hela natten. Magisk var ordet. Tack älskade vänner! Nedan ett axplock av bilder från kvällen.
Bubbel och mingel på altanen. Från vänster: hjärtat mitt, Emma med Rut på armen och Petter, Susanne, Henric och kvällens värd Tobias.
Totalt var vi ett trettiotal personer. 
Torbjörn och Stefan Wennberg stod för underhållningen. Livemusik bidrar på ett alldeles speciellt sätt till att skapa stämning. Jag tror de kom in och gjorde minst åtta extranummer och spelade en och halv timme längre än planerat.
Kvällens söta värdinna Sara språkar med Fredrik.
Henric var som vanligt på bästa partyhumör. Honom kan man alltid lita på. Tobias igen.
Roligast var det ändå att träffa fina Tina. Vi har inte setts på över ett år och åtta månader så det var verkligen på tiden.
Busiga Tobbe kan aldrig vara seriös :-)
Snacks med alldeles färsk rom influgen från Kalix dagen till ära. Sara kommer från Kalix från början.
Anders ser glad och nöjd ut.
Rejält (!) partytält på gräsmattan. Tältet är större än hela vår baksida!
Sara är så himla duktig med allt som har med inredning och dekorationer att göra. Se bara så fin hon har dukat med enkla medel. Tobias var noga med att upplysa oss om att vi inte fick ta med oss några stenar hem eftersom det var Saras :-)
Gott om plats för 30 gäster.
Grönt, grått, svart och vitt. Ekblad, stenar och kottar.
Tobias och Sara fick justa brillor att ha på sig. Jag kunde inte låta bli att prova dem. Anna-Carin har fotat.
Mysig middag i tältet.
Anna-Carin tar för sig av buffén.
SaraRara har fixat så fint och ser ut att trivas.
Och så avslutar vi med en bild som på ett bra sätt fångar partystämningen: Nina och Ferdinand dansar loss framåt småtimmarna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Och ja, ge fasen i mina stenar de har jag stulit från stenstranden på Gotland!

2011-07-15 @ 22:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0