Vi är hemma!

Vi är hemma. Vi är småsjuka. Melker har varit i skolan, Tobbe har varit på jobbet. Mamma och pappa har varit här idag och hjälpt mig städa, fylla upp kyl och frys, lagat mat, griljerat julskinka, installerat nya bredbandet/IP-telefonin och Boxer-kortet, lekt med Meja och lämnat blommor och tre månaders post. Mamma och pappa: TACK!
Det är skönt att vara hemma. Vi njuter av vårt stora, och faktiskt ganska fina, hem. Melker glädjs åt att träffa sina kompisar igen och av att kolla på Nikelodeon. Meja återupptäcker vårt hus. Hon river ut i samma takt som jag försöker få undan all packning. Tobbe är nöjd att vara tillbaka på jobbet igen och övervakar mitt arbete i tvättstugan med falkögon. Själv försöker jag lägga tillbaka alla saker på sin plats, plocka ner de få julsakerna vi haft uppe och väcka ett kallt hem till liv igen med blommor, belysning och dofter. Jag ser hemmet med nya ögon och skriver en mental lista på vad jag ska ägna mina sista två månader av föräldraledigheten åt; justera skåpsdörrarna på Mejas leksaksskåp, sy ett överkast till spjälsängen, rama in de nya fotografierna, hänga upp tavlor, köpa ett sideboard, hänga upp de nya ljusslingorna och fixa den kinesiska lyktan, köpa knoppar och tassles till skåpet i vardagsrummet, bygga en sänggavel och sängbord till vårt sovrum m m. Nu, mot sängen. Lider lite av jet-lag. Återkommer imorgon med de sista inläggen från vår och om vår thailandsresa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommna hem! Vi har saknat er!! Ligger själv hemma i sängen med lite feber annars mår familjen toppen. Måste ses snart!! Kram

2011-01-11 @ 22:25:52
Postat av: Sara

Välkommen hem till snön och halkan. Konstigt att man kan sakna det och falukorv. Men som de säger - ränderna går aldrig ur!

2011-01-11 @ 22:57:05
Postat av: kajsa

Välkommen hem!!! Det har varit så roligt att följa er resa och när ni är redo för lite samkväm äter vi gärna mat ihop :-)

kram kajsa

2011-01-11 @ 23:02:02
Postat av: kajsa

Välkommen hem! Hoppas inte att du får trippelt av denna kommentar eftersom jag har försökt en stund nu...men det har varit mkt roligt att följa er resa! När ni är redo äter vi gärna mat ihop!

kram kajsa

2011-01-11 @ 23:03:51
Postat av: Linas inredning

Välkommen hem! Kan tänka mig att det är rätt skönt att få krypa ner i sin egna säng efter så länge borta? Jag och maken var i Thailand bara två veckor, men med de hårda sängarna de tycks ha överallt så var det verkligen en dröm att få komma hem till just sängen. Sov gott!

2011-01-11 @ 23:13:08
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Anna

Välkomna hem!!

Hoppas det känns bra att vara hemma igen!! Tack för alla fina Thailands bilder vi har fått se!! Kram anna, vi ses :)

2011-01-12 @ 00:22:08
Postat av: A-C

Välkomna hem, vi sa just det igår när vi stod i tvättstugan tillsammans -"att nu tvättar nog Torbjörn", men du fick allstå den äran. Vi har saknat Er, och ser fram emot att träffa Er när tid Er ges.

Kramar från fam.Gabrielsson

2011-01-12 @ 06:04:38
Postat av: Pernilla

Välkomna hem, har varit kul att följa er på resan. Kramar Svensson

2011-01-12 @ 09:29:01
Postat av: Lina

Välkomna hem! Så kul att få se många bilder från er resa - det både inspirerar och lockar!

Kram till dig!



Lina

2011-01-12 @ 23:13:07
URL: http://kitchenbloom.se
Postat av: Elin

Välkomna hem! Har varit så skoj att få följa er resa här på bloggen och nu hoppas jag att även "vardags-inläggen" trillar in i en lika jämn ström. ;)

2011-01-13 @ 08:19:41
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/
Postat av: Lisa

Välkomna hem! Flera kollegor är förlorade åt Thailand :) Nyss åkte Vahid iväg. Jag ser iallafall fram emot att du snart är tillbaka på jobbet. Njut ordentligt sista månaderna.

kram Lisa

2011-01-13 @ 18:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0