Tolvslaget

Gårdagens höjdpunkt var ändå tolvslaget. Maken till fyrverkeri har jag aldrig skådat. Vad det pangades. Jag tror minsann resorten tävlade om vem som sköt mest och högst. Meja var med hela tiden och var helt orädd. Hon pekade och gestikulerade och klappade händerna. Personalen från vårt resort tror jag var värst. De fullkommligt vräkte upp raketer. Jag misstänker att raketer är betydligt billigare här än hemma i Sverige. Därtill hade nästan varenda turist laddat upp med thaiballonger som steg mot himmelen i tusental. Det var mäktigt att se. Alla barn i närheten fick en hel liten ask med tomtebloss som de hade små eldshower med. Det var ett mäktigt skådespel. Här är ett urval av kvällens bilder.


Ett pyttelitet urval av alla de tusentals thaiballonger som reste sig upp i skyn och for ut över Indiska Oceanen och bar med sig en förhoppning om lycka för de familjer som sänt i väg de. Mycket stämningsfullt.
Här är resterna från vårt resorts fyrverkeri. Jag räknade till sju proppfulla flyttkartonger! Helt galet. Jag måste säga att nyårsfirande i Thailand var riktigt mysigt då alla samlades ner på stranden och njöt av skådespelet. Så att fira nyår utomlands igen kan jag mycket väl tänka mig. Men något mer julfirande utomlands det blir det nog inte för vår familj. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0