Punktering

Mitt 2011 hade förstås kunnat börja bättre. Jag dras sedan fem dagar tillbaka med en överjävlig öroninflammation i vänster öra som vägrar gå tillbaka trots antibiotika. Så jag har varit lite låg de senaste dagarna. Men jag ska inte klaga. Vi har nu bara några dagar kvar här på Koh Lanta innan vi packar ihop väskorna för att tillbringa våra sista dagar i Bangkok. Så vi passar på att ta några favoriter i repris.

Idag hade vi siktet inställt på Relax Bay, men vi blev något försenade på grund av punktering. Vi har påtalat för vår uthyrare ett par gånger att både bakdäcket och sidodäcket är undermåligt och behövs bytas men han har sagt att kör på så fixar vi det när det smäller. Och idag small det! Tur då att de smäller precis, och då menar jag precis på metern, utanför en mopedverkstad. Flax. Ett samtal till uthyraren, en thailändsk konversation mellan mekar-Micke och uthyraren och vi fick okej. 20 minuter senare var vi på väg mot Relax Bay med två nya däck, tre pumpade hjul och en spänd kedja. Det kallar jag service. Det skulle vara i Sverige det! Ha!
Under tiden vi sitter och väntar får vi sällskap av dessa sköna damer och herrar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Såå kul att läsa om hur ni har det! Hoppas ni får några bra sista dagar och att du blir kvitt öroninflammationen snabbt.

Kram Lisa

2011-01-02 @ 21:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0