Emil och Pippi på muggar

En av vårens nyheter från Rörstrand är muggar med några av våra allra käraste barnboksfigurer: Emil och Pippi. Motiven är hämtade från orginaltekningar gjorda av Ingrid Vang-Nyman och Björn Berg. Visst är de fina? Detta lär blir Sveriges svar på de populära muminmuggarna från Arabia (vilka jag personligen inte är så förtjust i eftersom jag aldrig gillat Mumin). Pippi- och Emilmuggarna finns i butik från veckan 14! Jag spår att dessa är en blivande klassiker och en ny succé för Rörstrand. Vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Fia

Ooops, då ska jag aldrig mer servera dryck i de muggarna när du kommer :) men å andra sidan så är ju jag mumins största idol.....

2011-02-28 @ 12:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0