Nio skäl att älska vitt

Beckers inspirationssidor hittar man just nu ett reportage om ett hem man målat helt i vitt. Oj, oj, oj så fint. I love, love, love. Titta och njut och läs om mina (och allla andras) nio skäl att älska vitt.
1. En vit bakgrund lyfter fram detaljerna. Älskar allt med denna bild: den slitna jeansjackans blå färg, grenen som agerar nyckelhängare, den vita spegeln, det lilla sideboardet med svarvade ben, den enkla glasvasen med en hortensia.
2. Vitt skapar rymd genom att reflektera ljuset. Ett sån där rottingfåtölj skulle gärna få flytta hem till vårt sovrum. Favoritfärgskalan igen: vitt, svart, brunt, beigt, grått och trärent. Vackert och rofyllt.
3. XXX Ett sånt där soffbord vill jag ha. Undrar om det är svårt att göra ett liknande? Tusan så vackert.
4. Vitt lugnar ner i en i övrigt rörig inredning. Älskar den gamla skrivmaskinen. Jag har en tanke om att köpa upp mig på gamla kameror och ställa dem på en hylla som ett fint stileben. Tror det kan bli fint.
5. Vitt kan kombineras med vilka andra färger som helst. Här har man använt en svart och blågrå stol och en mörkgrån Tine K lampa. Älskar det enkla fotokollaget på väggen. Opretantiöst utan ramar. Skriv ut dina favoritbilder och tejpa upp dem på väggen. Något att ta efter hemma.
6. Vitt passar in oavsett vilken inredningsstil du har. Den där IKEA-klockan känns lite uttjatad men jag vill ha den ändå!
7. Olika nyanser av vitt ger liv åt inredningen. Här är ett bra expempel på det.
8. Vitt är samtidigt vilsamt. Härliga textilier, några udda ramar och en rostig järnbokstav sätter stilen i detta vilsamma sovrum.
9. Vitt är vackert. Punkt. Av gamla trälådor och fyra små hjul kan man göra ett nattduksbord. Jag skulle nog behålla dem träfärgade men detta var också fint. Hortensiablomman igen.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Om du fortfarande är intresserad av en rottingfåtölj så har jag just lagt upp en likadan, som den på bilden, till försäljning i Norrtälje tidning och på lokus.se :)

2012-02-17 @ 21:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0