Önskelista

Om drygt en vecka fyller jag 37 år. Jag hade först tänkt att ha en tjejfest för alla goa girls i min omgivning men det var bara att inse att det är lite för mycket att fixa med innan Thailand för att det ska vara realistiskt. Så istället blir det en födelsedagsfika i all enkelhet på söndag kl. 14.00 för de som vill.

På temat födelsedag har jag knåpat ihop en som vanligt ganska gedigen önskelista. Jag kommer aldrig förstå mig på de där som säger "Jag kommer inte på någonting som jag kan önska mig." Hallå. Det finns ju hur mycket fint som helst. Jag hade med lätthet kunna tredubbla min önskelista med nya snöörhängen, en snygg lila sjal, ett nytt kamerastativ, en kameraväska, ett par grå stickade UGGs, ljusstaken Fire av av Anna Kraitz o s v, men någonstans måste man ju dra gränsen. Håll till godo för här kommer en del nya men också en hel del gamla favoriter:
* Plädarna från Hemtex puffade jag lite för häromdagen på bloggen. Vilken av de tre som helst går bra. Alla är fina.
* Fotoböcker. Jag har laddat upp med både ett gäng pocketböcker och ett gäng talböcker inför Thailandsresan men jag tänker också ta tag i mitt fotograferande på allvar varpå tre fotoböcker kvalificerat sig in på önskelistan: The Photography Book, Bild & Budskap samt Konsten att ta vinnande bilder.
* Kokböcker. På temat böcker fortsätter vi med kokböcker. Jag har ännu inte något eget exemplar av Leilas senaste One more slice eller Alexandra Pascalidos Min stora feta grekiska kokbok.
* Kusmi. Med en filt över benen och en god bok i handen dricker jag gärna något av teerna från Kusmi. Att burkarna är vackra är ju heller ingen nackdel.
* iPhone. Japp, den står alltjämt kvar på önskelistan den också. Jag är ju extra svag för vita teknikprylar så en vit får det bli även denna gång.
* Nya hörlurar. Meja har sugit på mina in-ear hörlurar (Fräscht, jag vet!) så den högra luren fungerar inte längre. På Elgiganten hittade jag ett par in-ear från Apple.
* Essence från Iittala är också en stående punkt på önskelistan. Likörglas, vattenglas och champagneglas skulle gärna få flytta hem till oss.
* Vitriini. Appropå Iittala så skulle jag gärna förvara mina favoritsmycken i två av de vackra glasaskarna. Den lilla för örhängen och ringar och den lite större för halsband och armband. Gärna i klarglas.
* Mama. Kroken i design av Jonas Bergfeldt har också funnits med på listan. Passar var som helst, i hallen, i köket eller i badrummet.
* Tändsticksaskhållare från Kristina Stark skulle passa fint på vårt vita bord i allrummet.

Kommentarer
Postat av: Mrs. b

Vilken diger önskelista med mycket fint!



Ha ha - jag tillhör dom som ibland kan säga att jag inte vet vad jag vill ha :-)

Problemet är att jag liksom inte kommer på det just då när någon frågar. Eller att det jag kommer på är alldeles för dyrt.



Vitriini finns dock på min önskelista med. Jag köpte en liten grön, och önskar mig även en stor ask i klarglas. Så fina!

2010-09-22 @ 18:24:27
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Nilla

Fina prylar! Grattis i förskott! Ha en fin helg.

2010-09-24 @ 13:59:19
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0