Pink Project

Hemmariket och Design och Inredningsbloggen har startat en kampanj i samband med Rosa Bandet 2010 - Pink Project - där de utmanar andra bloggare att göra ett kollage som visar deras rosa inredningsstil. Detta är mitt bidrag. Eftersom jag är ganska ombytlig av mig har jag bestämt mig för ett hem med lugn bas där istället detaljer och textilier tillåts skifta efter årstider och trender. De flesta väggar är vitmålade. På golvet ligger ekparkett och möblerna är grå, vita, beige, bruna, svarta eller träfärgade. Istället är det inredningsdetaljerna som sätter färgen.

Mina rosa favoriter just nu är: Fatboy Junior från Fatboy.se. Kusmi-te, kuddar och pläd (House Doctor) samt bastväska (Tine K) kommer från Inreda.com. Muffinsformar, bakform och ljuslyktor kommer från Åhléns. Glasasken Vitriini (Iittala) finns hos Fabriksbutiken. Den blommiga skålen (Pip Studio) finns hos Favoritsaker.se. Den lilla söta ekorrhängaren hittar du hos House of Hedda och den fina buketten hos Euroflorist.se. De rosa bandet, i år i design av Liselotte Watkins, finns hos bl a Lindex.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vilka fina saker du har hittat!

2010-10-06 @ 18:48:38
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Anna

2010-10-06 @ 22:36:48
Postat av: Anonym

Oj så mycket fint i rosa!!

2010-10-06 @ 22:37:41
Postat av: Anne

Fina rosa ting. En neutral bas tycker jag också är det bästa för att låta detaljer styra resten. Tack för råd, jo jag tänkte också på de stora fåglarna som lätt kan ta sig in. Lite trist såklart. Funderade även på en sån från eva solo, men var osäker på glaset om det verkligen tålde kylen. Och nu vet jag att den inte gör det :) Tack!

2010-10-08 @ 09:17:46
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0