Nytt namn på ljusslinga

Kvällens roligaste episod: Vi har ju goda vänner på besök de här två första veckorna på Koh Lanta: Fredrik och Anna-Carin, Oskar och Gustav. Efter middagen avslutade vi kvällen hemma hos oss. Medan de stora barnen kollade på film inomhus och Meja knoppat in för natten satt vi vuxna ute på balkongen med varsin öl. Fredrik tyckte inte att vår ljusslinga som vi lindat kring balkongräcket var tillräckligt uppseendeväckande så han tryckte på dosan tills han hittade en slinga som blinkade rejält och som skulle kunna framkalla ett epileptiskt anfall när som helst hos vem som helst. Nåväl, vi skrattade åt blinkandet en liten stund och kort därefter kommer två par förbi som också bor i huset och som är på väg hem för kvällen. Konversationen som följde:

Jag: Visst har vi mysigt?
Killen (svarar på rungande och sävlig göteborska): Har ni fixat den slingan häääääär?
Jag: Nej, den är med hemifrån. Det var bland det första vi packade ner.
Tobbe: Ja, vi tog den istället för välling.
Killen (på fortsatt bred och sävlig göteborska): Jag känner hon som äger lägenheten, Mona! Och det där är inte riktigt hon (syftar på den blinkande ljusslingan). Jag ska ta en bild och skicka till henne... Mona har fått kåtljus!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag bara älskar när folk myntar (för mej) nya uttryck :)kåtljus var det!!!

2010-10-28 @ 18:16:37
Postat av: Kjetilsolveig

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2012-03-09 @ 08:10:02
URL: http://kjetilsolveig.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0