Påsklov i Idre - Del 1

Som ni märker ligger jag lite efter med de personliga inläggen här på bloggen. Jag tänkte jag skulle jobba i fatt lite de närmsta dagarna sedan blir det mer inredning och så lite av den senaste tidens pyssel och projekt här hemma. Men först tänkte jag visa lite bilder från vår vecka i Idre.
Första dagen bjuder på bästa vädret. Meja sover gott i vagnen i sin lånade retrooverall från Po.P. Söt!
Kenth tar första grillpasset i backen och bjuder på korv med bröd. Det smakar alltid bättre att äta utomhus av någon anledning och ännu bättre när man gjort några åk.
Finaste Melker är en tuffing när han åker med pappa men när han är hemma hos Meja och jag kommer ut i backen håller sig Melker nära mig hela tiden.
Nu, en vaken Meja som får tycker det är mysigt att sitta upp i vagnen, vilket går bra en liten stund och med lite mjukt stöd runt om.
Nu är korven klar! Längst in sitter Emilie (som inte gärna vill vara med på kort), Oskar, Melker och så Emilies lillasyster Jonna. Gott, tycker barnen.
Ett par timmar senare, blir det eftermiddagsfika med hembakta bullar och Balleringakex. Gott det också.
Hemma i stugan efter en härlig skiddag. Tobbe tar en öl och njuter en stund längs husväggen i kortbyxor! Behöver jag säga vem det var som insjuknade senare samma vecka? Nej, jag misstänkte väl det. Ibland känns det som att jag har tre barn :-)
Meja och Tobbe passar på och myser en stund medan Fredrik och Anna-Carin lagar maten. Meja tycker pappa har roliga puss-ljud för sig.
Barnen är vinnare i vanlig ordning och får glass med chokladsås till efterrätt. Även om vi vuxna får vara utan går det i ärlighetens namn ingen större nöd på oss heller.
Stugan ligger högt upp på fjället och vi får en jättefin solnedgång att njuta till innan vi kryper i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0