En liten loungehörna

Här är mitt senaste inredningsprojekt - en liten loungehörna på vår altan. Jag satte upp en budget på 1 000 kr och ambitionen att bortsett från eventuella växter så fick jag inte köpa någonting nytt, begagnat var dock okej. Det började med att jag hittade den lilla Ikea-soffan Lillberg på Blocket för 300 kr. Den hade svarta dynor och en stomme av björk men i garaget stod det en halv hink med svart utomhusfärg så med lite slip- och målarjobb skulle stommen snart bli svart. Sedan hittade jag två gungstolar i samma serie men denna gång hade de redan en svart stomme och svarta dynor precis som jag ville ha dem. Problemet var priset. Säljaren ville ha 1 000 kr för dem båda. Ja, så kul är det ju inte att måla så jag valde att spräcka budgeten med några hundralappar. Det lilla bordet skruvade Tobbe ihop efter min ritning av lite spillvirke vi haft liggande i garaget sedan vi byggde trallen och pergulan för ett par år sedan. Även det fick lite svart på sig. Krukorna från Cult Design har fått flytta ut från vårt sovrum, askkoppen (som endast används av gäster) hittade jag på Bolagret förra sommaren och ljusstakarna Puck i design av Jon Eliasson fyndade jag på GeKås för något år sedan, liksom de blommiga kuddarna. Den söta lilla grodprinsen flyttade hem till oss förra sommaren, liksom övriga krukor. Gräset på bordet och lavendelplantorna är nya för säsongen. Visst blev det fint? Vi är jättenöjda!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Riktigt riktigt fint!!! Supermysigt!

Kram Tesasn

2010-05-27 @ 07:44:34
URL: http://scrappingtess.blogspot.com
Postat av: Åsa Nyström

Guuud så snyggt. Verkligen jättefint. //Åsa

2010-05-28 @ 08:34:32
Postat av: isa (gammla gästbloggaren på furnish)

Ååååååååå shit va snyggt!!! Vi har köpt en konstrotting soffa som jag ångrar stort. Nu blir jag bra avis.. jätte läckert!! trevlig helg!!

2010-05-28 @ 17:28:43
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Anna-Panna

Jag har oxå funderat på att göra en "budget-lounge" hörna just av DESSA möbler. Idén fick jag faktiskt när jag var just i Trosa på en miniweekend för...(hjälp snart tre år sen!) och vi strosa (i Trosa..hihi) runt nedåt hamnen nånstans. Där fanns det nån krog med en stor altan och de hade dessa fotöljer på sin uteservering. Fast i ljust trä och undra om inte dynorna var marinblå? Såg iaf himla fint ut. Så jag ska banne mig leta lite på blocket jag med....ikea finns ju alltid men hittar man de ännu billigare på blocket så är ju inte det dumt :)



Ha det gott!

2010-06-09 @ 19:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0