Se vardagen: 8 - 14 mars


Måndag. Meja har så smått börjat plocka med saker i hennes närhet. Det är spännande att se när hon fäster blicken på ett föremål och sedan anstränger sig för att få armar, händer och fingrar att styra sig mot och greppa tag i föremålet. Det är inte alltid det fungerar men det går åt rätt håll.

Tisdag. Meja och jag tar en promenad i vårsolen när vi varit och lämnat Melker på skolan. Nere vid vattnet vajar vassen stillsamt i den svaga vinden. Solen värmer verkligen och jag stannar till på Hannahs café och tar min latte sittandes ute på hennes terass medan Meja sover i vagnen.
Onsdag. Vid mitt senaste besök på Åhléns hittade jag dessa söta små fåglar i härliga färger. Idag får de ta plats i den mobil från Granit som länge hängt ovanför Mejas spjälsäng utan något innehåll.
 
Torsdag. Nu när våren är i antågande så gäller det att passa på. Jag tar med mig skridskorna till Melker och Wilmer och vi stannar kvar vid Q-lanplanen på skolan en stund för att åka skridskor. Killarna är lite besvikna att de inte får använda puck men efter en liten stund har de jättekul med innebandybollen egentligen.

Fredag. Jag måste bara få berömma vår dotter lite grann. Hon har sovit bra (och mycket) ända sedan hon föddes. Men de senaste dagarna har vi lagt båda barnen klockan 20.00. En kvart senare har båda barnen sovit i sina sängar. Sedan har vi väckt dem kvart i sju på morgonen. Förvisso ligger då Melker på en madrass på golvet i vårt sovrum, men det är ändå helt okej. Men Meja liggar kvar i sin säng. Visst är hon duktig för att bara vara 3.5 månader?

Lördag. Sara och Tobias har tagit ett jättetrevlig initiativ och samlat ihop ett stort gäng kompisar för bowling i Rosvalla i Nyköping. Totalt är vi 30 st som bowlar och efteråt käkar vi tacobuffé och det blir prisutdelning. De stora barnen får varsinn godispåse i pris. Melker, som på eget initiativ, har uppehåll i godisätandet är gullig och ger sin påse till Elvira. Vinnaren i damklassen blir Sonya och vinnaren i herrklassen är Thomas (som på bilden instruerar Oskar). Både Tobbe och jag slutar tvåa i våra respektiva klasser. Efter middagen är vi några stycken som följer med hem till Fredik och Anna-Carin och kollar på finalen i svenska melodifestivalen. Jag hejar på Anna, Darin och Salem så jag är jättenöjd med vinnarlåten denna gång. Tack goa vänner för en urtrevlig eftermiddag och kväll.

Söndag. Tillsammans med pappa, mamma, Daniel (min bror) och hans lilla Noah åker vi till Kolmården och Bråviken för att fiska strömming. Har ni gjort det någon gång? Det är jätteroligt. Vädergudarna är snälla mot oss för solen strålar från en klarblå himmel och vinden är svag. Knappt ett hundratal strömmingar får vi med oss hem. Mamma har fixat jättegod matsäck med äggmackor, grillad korv och en jättesmarrig kladdkaka. På bilden sitter Noah och mumsar på det förstnämnda. Fasters sötnos!

Kommentarer
Postat av: Therese Turesson

Det är lika roligt varje gång att se vad ni har gjort för spännande i er vardag! Den första bilden är ju bara hur söt som helst. Åhh. :)

2010-03-17 @ 12:22:16
URL: http://thereseturesson.blogg.se/
Postat av: A-C

Tack för trevligt sällskap, och för att Ni inspirerat oss till att sluta med godis, nu blir det extra veckopeng för varje vecka man klarar. Kommer nog att underlätta vår gemensamma påskvecka en del. Kram, kram

2010-03-18 @ 06:37:19
Postat av: Anonym

Tack för trevligt sällskap, och för att Ni inspirerat oss till att sluta med godis, nu blir det extra veckopeng för varje vecka man klarar. Kommer nog att underlätta vår gemensamma påskvecka en del. Kram, kram

2010-03-18 @ 06:38:34
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Jag har en ny design på bloggen, skulle vara snällt om du kommenterade om vad du tyckte om den nya designen :).

2010-03-18 @ 07:37:59
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0