Ny kusin - Malte

Melker och Meja har fått en ny kusin och jag har blivit faster för andra gången. Igår den 20 mars klockan 23.02 tittade Noahs lillebror ut. Nu packar jag in barnen i bilen och åker till Linköping för att sniffa och gosa med familjens minsting. Meja kommer framstå som en koloss i jämförelse med nykomlingen. Jag uppdaterar med bilder senare ikväll.
Update 1: Hemma igen. Jösses, det var snorhalt på E4an. Fyra olyckor passerade vi på vägen hem och två bilar som körde i vår färdriktning men som fått snurr och stod åt fel håll i den vänstra (!) väggrenen. Superläskigt. Vi kröp fram. Nåväl här kommer några rykande färska bilder på en lika färsk bebiskusin.
Här är xxx. Ikväll ska han få ett namn. Det lutar åt Isak eller Malte.
Update 2: Det blev en liten Malte. Ett utmärkt val tycker vi eftersom Meja hade fått namnet Malte om hon varit en liten kille. Nu fick vi en Malte också. Full pott med andra ord.
Här får jag gosa lite med honom. Fast det bara är knappt fyra månader sedan Meja var så här liten (t o m 500 gram lättare) så har jag redan glömt hur små dom är.
Och visst var det som jag misstänkte - Meja ser ut som en koloss i jämförelsen. Hi, hi, jag var tvungen att ta med denna bilden. Meja se sååå sur och uppblåst ut precis som om hon säger: "Du rör inte min kusin. Då får du med mig att göra."

Kommentarer
Postat av: Nilla

Då blev han en liten Vädur ;-)

2010-03-21 @ 13:25:47
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Broder Daniel

Det blir Malte =) Kramar.

2010-03-22 @ 14:16:39
Postat av: Carolina Guldstrand

Visst är de för söta, de små=).

2010-03-23 @ 11:45:42
Postat av: Eva.Å.

Åh så fina bilder och grattis till att ha blivit faster igen!! Hälsa och gratta så mycket från oss:)

2010-03-23 @ 21:31:10
Postat av: Elin

Bilden på Meja och lilla Malte är underbar. Tänk vad tiden går... :)

2010-03-24 @ 21:02:12
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0