Midsommar 2010

Åhh, vilket härligt midsommarväder vi haft. Jag kan faktiskt inte minnas när det varit så här fint väder sist. Det bådar gott för fortsättningen. Vi firade midsommar i Nyköping hos våra goda vänner - Fredrik och Anna-Carin. Här kommer ett litet urval av bilderna jag tog.
Midsommarfina barn - Melker och Meja. Båda i finfina kläder från nya favoritmärket Pomp de Lux.
Söta lilla J plaskar förnöjsamt i poolen.
Lite rosévin avnjuts i solen. Anna-Carin till vänster - Eva till höger.
Dags för sillunch. Matjesill är min favorit. Tobba föredrar inlagd sill.
Mmm, så mycket godsaker. Det är något visst med de första primörerna.
Så här ser min tallrik ut.
Snapsen fick jag hoppa över i år också då jag fortfaranda ammar lite på kvällen och morgonen. Johan med sin dotter J och vår Meja i famnen.
Lilla J igen. Se vilka härliga sommarfräknar hon har.
Oskar ställer mer än gärna upp på att bli fotograferad. Och han blir alltid lika bra på kort. En riktig snygging!
Oskars lillebror Gustav är lite mer svårflirtad men här visar han i varje fall upp sina sommarfräknar.
Sillunch i goda vänners lag.
Rumpmas 1 - Lars.
Rumpmas 2 - Niklas.
Världens bästa Fredrik.
Och så min all-time-favorite Torbjörn.
Anna-Carin bjöd på grymma Strawberry Daiquiris. Mums.
Ingen midsommar utan jordgubbstårta.
På kvällen grillade vi 3 x filé men eftersom jag och Tobbe roddade detta missade jag helt att fota. Singelkillarna i gänget - no names - tog sig tidigt vatten över huvudet och blev ledda hem eller satta i en taxi före tolv varpå festen slutade i vettig tid. Skönt, inte minst dagen efter. Tack go' vänner för en underbart trevlig midsommarafton!
Note to self: Faaan, jag börjar bli gammal! Nästa år får det bli skärpning, då lämnar jag över huvudansvaret för barnen till Torbjörn och när de är i säng, helst före 23, så ska jag blanda drinkar så det står härliga till. That's a promise!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tack vänner för att Ni gör våra tillställningar så festliga. Som vanligt underbara bilder.

2010-06-27 @ 17:13:29
Postat av: Mrs. b

Sköna midsommarbilder!

Ha ha, här har du en till som känner sig gammal... Drinkar var det bra länge sen. Vi blandade en för ett par veckor sedan, men insåg på smaken på drinken att en av de flytande ingredienserna inte direkt var färsk... :-)

2010-06-27 @ 21:35:49
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0