Gästrummet

På entréplanet finns ett litet rum som för tillfället fungerar som gästrum. Om några månader, när Meja ska få eget rum, ska det lilla rummet få en dubbelfunktion som kombinerat gästrum och kontor men det återkommer jag till i ett annat inlägg. Men innan dess ska vi även renovera rummet genom att flytta några garderober som idag är står i hallen men som av utrymmesskäl i den trånga hallen är till hälften infällda i rummet. Vi ska också kasta ut det trista laminatgolvet och ersätta strukturtapeten från 80-talet. Men som sagt, detta ligger några månader framåt i tiden. I väntan på det har jag ändå bestämt mig för att göra en make-over-light i rummet genom att byta ut alla textilier och några inredningsdetaljer. Men här kommer först några förebilder.

När svärföräldrarna sålde sitt fritidshus skänkte de dessa två 70-sängar till oss. De var i princip helt nya och i jättefint skick. I rummet finns också det lilla lackbordet i björk som har hängt med sedan studenttiden i Karlstad.

Det retroinspirerade tyget som jag gjort tavlan och kuddarna av fanns för några år sedan på Åhléns.

Taklampan, gardintyget och de extra köksstolarna kommer alla från Ikea. Tavelväggen har jag gjort genom att sprayfärga gamla ramar där de flesta fyllts med egentagna foton. Ett tiotal ramar gapar fortfarande tomma efter att ha suttit uppe i säkert två år och det fanns väl en mening med det. Det som saknas nu är ju ett antal bilder på Meja.  

Kommentarer
Postat av: Malin

Spännande med renoveering. Vi har också strukturtapeter i några rum här hemma som förhoppningsvis försvinner snart:) Gillar din tavelvägg!!! kram kram

2010-01-31 @ 18:31:46
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0