Se vardagen: 9 - 13 februari


Tisdag. Gosiga bebisfötter. Jag kan inte få nog. Så små men ändå så perfekta.

Onsdag. Det blev inget muffinsbak i måndags. Bakar idag istället. Tar grundreceptet från Lailas - A piece of cake och fyller på med lite kakao, mörk choklad och hasselnötter. Fikar med grannbarnen och skickar med några muffins hem till Jocke och Fia. Man ska hålla sig väl med sina grannar. Annars hamnar man i grannfejden.

Torsdag. Jag och en god vän åker till Skärholmen några timmar och lunchar på Zetas. Hemma igen vid två och Meja är vaken en lång stund och är på sitt bästa solskenshumör. Ligger på soffan i sin nya reaklänning från Po.P. och jollrar för fullt. Mammas lilla smula.

Fredag. Fyller den nya fruktkorgen från Bolagret som jag fyndade igår efter tips från en bloggkompis som jag inte minns vem det var just nu.

Lördag. Melker har innebandysammandrag i Nyköping. Vi träffar min kusin Peter och hans familj (Anna, Viktor, Oskar och Maja) samt min faster Millan. Oskar är också 02 och spelar i Onyx. Trosa Edanö förlorarar mot Onyx (Oxelösund/Nyköping) samt Telge (Södertälje) men vinner mot Järna som de fått storstryk av tidigare. Vi åker vidare till Katrineholm och träffar Marina, Frida och Tobias för en fika.  Vi sover hemma hos pappa och mamma. OS drar igån och vi tillbringar kvällen med att softa i soffan framför damernas skidskytte. Ingen medalj denna gång. Synd.

Kommentarer
Postat av: En Glimt av Mitt Liv

Hej Bodil,

Vilka vackra bilder du har på din tös.

Muffinsen - ser goda ut. Jag älskar Leilas receptbok "A Piece of Cake" och brukar ofta använda den.

Vilken vacker fruktskål - bolagret sa du? Kanske ska ta mig en tur dig. Problemet med alla vackra saker och tips som man ser på Internet - var ska man ha alla dessa saker?

Ha en bra vecka.

Kram/

Carina

2010-02-14 @ 22:08:28
URL: http://www.glimtavmittliv.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Massor av fina och härliga bilder. Så söt eran lilla tjej och vilken superfin fruktkorg! Ha en trevlig måndagkväll.

2010-02-15 @ 21:23:23
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: marita

Snygg fruktkorg, köpte en exakt likadan på Ullared före jul:-)

2010-02-17 @ 20:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0