Se vardagen: 5 - 8 februari


Fredag. Aj, aj, aj. Gårdagens flygtur gör sig minst sagt påmind. Jag tillbringar dagen i soffan med foten högt för att framemot kvällen tillsammans med övriga familjen, halta bort till Jocke och Fia som bjuder på mat.

Lördag. Fortfarande kvar i soffan. Passar på att lusläsa den senaste skörden av inredningstidningar. Det är särskillt roligt att se Allt i Hemmets reportage om Jannice fina hus i Skåne och Kaj Lindhoffs skidstuga i Åre går inte heller av för hackor (Hus&Hem). Vi bjuder igen sedan gårdagen. Laxlasagne och semlor avnjuts till toner från första delfinalen av melodifestivalen. Såväl barn som vuxna är eniga om att det inte var någon vidare bra låtar. Men det är svårt när man inte hört dem tidigare.

Söndag. Vi får sovmorgon sedan Melker följt med Wilmer hem för en sleep-over. Krokusrna jag köpte för en vecka sedan har slagit ut. Jag är less på att sitta hemma och eftersom det känns något lite bättre i foten åker vi till Kista Galleria för att kolla in de nya butikerna där och köpa lite kläder åt killarna i familjen. Melker blir vinnare som vanligt och kommer hem med fyra par byxor, två tröjor, ett par nya inneskor till fotbollen/innebandyn/gymnastiken samt en väska till innebandyklubban. Men ingen av oss andra blir lottlösa. Bl a fyndar vi några fina saker till Meja på Po.Ps rea och de sköna leggings som jag visade här fick också följa med hem. 

Måndag. Jag funderar på att baka muffins och använda de nya fina polkadott-formarna jag köpte på Stockhome igår. Men min bakkompis Melker vill hellre spela Yatzy och läsa läxan. De har bokveckor på skolan just nu för att få en boost med läsningen. Melker sa under utvecklingssamtalet med fröken förra veckan att läsning (och skrivning) var något han ville bli bättre på. Och ungen har minsann stor viljestyrka för han kastar sig över de hemlånade böckerna med stor apptit och ger sig inte förrän han har läst ut dem. Dagen efter får han recensera boken och återberätta valda delar av vad han har läst och ge boken ett betyg. Han älskar att tala i grupp så den delen lockar nog en hel del. Nåväl vi har läst en bok om dagen i drygt en vecka nu och faktiskt så börjar han få upp lite tempo i läsningen. Han är duktig vår Melker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0