Sol, sol, sol

Precis som Tobbe sa igår kväll för att reta våra föräldrar så återvände den klarblå himlen idag efter att ha lyst med sin frånvaro i en och halv vecka. Efter att ha vinkat av mamma och svärföräldrarna i morse och skjutsat hem en uttorkad pappa hem till oss för inflytt och vila intog vi solsängarna (fortfarande kvar på Long Beach och föräldrarnas resort) och placerade oss faktiskt i solen för första gången på två månader. När det var dags att hämta Melker från skolan hade pappa piggat på sig varpå Tobbe hämtade båda med tuk-tuken. Eftermiddagen tillbringade vi vid poolen (som jag inte visat på bloggen tidigare).
Lata dagar vid poolen. Här är den största och djupaste av de fyra poolerna.
Tropiska växter överallt.
Utsikten från poolbarens takterass över entréen
Palm mot pool.
30 grader i stora poolen och 32 i barnpoolen. Helt okej!
En del av hotellrummen kan nå poolen direkt från balkongen. Så här vill jag bo nästa gång säger Melker.
Meja är nyfiken på morfars mp3-spelare.
Äntligen sol säger Tobbe. Trots idoga försök från min sida att få honom att smörja in sig med solskyddsfaktor så misslyckades jag. Behöver jag berätta vem som har bränt ansiktet idag? "Vad var det jag sa?!" Shit, inte alltför sällan känns det som jag är en ensamstående trebarnsmamma. Suck. :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Och så har de mage att emellanåt säga...JAG ÄR FAKTISKT 40 ÅR OCH KAN BESTÄMMA SJÄLV! Jag fick en sån häromdan. Ibland kan man undra ...(och fnissa förtjust när de inte ser åt va' var det jag sa)



Fortsätt njuta. Vi skottar snö!

2010-12-08 @ 21:42:33
Postat av: Tobias

Jag tycker Tobbe är en söt bebis!

2010-12-10 @ 10:29:28
Postat av: jenny

Åh vad avis jag blir. Tänk att få vara där istället för här där vi har 10 minus & ingen sol i sikte.

Kram

2010-12-12 @ 21:24:15
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Karin på Ellas Inspiration

Du har en liten hälsning hos mig...



http://ellasinspiration.blogg.se/2010/december/vinnare-av-julbocken-fran-inreda-ute.html



Mvh



Karin

2010-12-13 @ 10:06:39
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0