Koh Rok

Igår var vi på snorkelutflykt till Koh Rok som ligger rakt söder om Koh Lanta. Vilken underbar utflykt! Vädret var med oss efter nästan en vecka utan någon sol, havet var så där ljust turkost, sanden var av finaste sort och av vitaste färg. Snorklingen var fantastisk och vi såg säkert mellan 30-40 olika sorters fisk. Sällskapet var av bästa slag och maten var jättegod, båten gick fort och fint med tre stycken 225 hästars honda-motorer. Kort sagt en helt magisk dag! Här kommer några små godbitar!
Det här är Thailand för mig. Smala strandremsor med träd som växer precis i strandkanten och så det turkosa vattnet.
Sanden är så fin, så fin. Som puder och så vit att man nästan blir bländad.
Av lite drivved och en gammal ankarlina fixar man lätt en gunga.
Eremitkräftor fanns det gott om. Jag tror minsann att de hade årsmöte borta vid campingens diskplats. När man tittade ner såg man knappt marken. Överallt var det eremitkräftor och alla gick åt samma håll så det var väl fikapaus i årsmötet. Här har Melker hittat en i modell större som skolkat från mötet och dragit ner till stranden istället.
Ser ni hängmattan? För ett ögonblick önskade jag att det bara varit Tobbe och jag där och vi hade kunnat ligga i varsin hängmatta med varsin pocketbok. Åh, det är njutning för småbarnsföräldrar!
Jag hittade en stor och hel pussmunssnäcka (Melkers namn). Den ska jag smuggla med hem till Sverige.

Kommentarer
Postat av: A-C

Underbart, ja detta var verkligen den vackraste ön jag sett, förutom att jag bröt tån den dagen (som för övrigt fortfarande ömmar...)så var det en helt magiskt upplevelse.



Kramar /A-C

2010-12-06 @ 17:15:10
Postat av: Vicky

Åh vad jag längtar tillbaka när jag ser dina bilder! Koh rok är en fantastisk lite ö!



KRAM

2010-12-06 @ 20:37:51
URL: http://vickysresedagbok.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh, en av de allra finaste öarna, gud vad vi längtar tillbaka! Ångrar att vi inte åkte dit fler dagar faktiskt...Ni såg väl varanerna?

Ha en fortsatt underbar semester, kram från oss fyra:-)

2010-12-07 @ 11:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0