Finaste julpyntet!

Jag måste säga att det känns fasligt konstigt att det börjar närma sig jul. Jag läser dagligen mängder med blogginlägg som visar julblommor, pepparkakor, lussebullar, glögg och allehanda julpynt. Och här.... ingenting. Ja, i och för sig stämmer det inte riktigt. På fredagsavslutningen i skolan den första advent sjöng barnen "Vi tänder ett ljus i advent" och Melker kom hem med en fin liten adventsljusstake som han pysslat ihop. Men det är helt enkelt inte samma sak när man inte är hemma i Sverige och inte kan ta fram sina adventsstjärnor. Känslan vill liksom inte infinna sig. Detta hade vi förstås på känn när vi planerade resan och vi har varit tydliga till Melker att vi inte kommer fira jul här nere. Fram tills nu har Melker tyckt det varit helt okej men för några dagar sedan tog han upp diskussionen om julklappar och höll nästa på att bryta ihop över att han skulle tvingas köpa julklappar till sig själv om han skulle få några. Nåväl, när vi erkände att det nog kanske kunde bli några små julklappar lugnade han ner sig och då dök istället frågan om tomten skulle komma ända till Thailand upp. Japp, vår 8-åring tror fortfarande stenhårt på tomten. Hmm, hur ska vi klara ut det här…

Nåväl, trots att det känns konstigt och vi allihopa önskar att vi kunde åka hem över dagen för att fira julafton hemma med nära och kära så har vi ändå förlikat oss med tanken. Jag hanterar saken genom att samla på mig inspirerande julbilder från alla duktiga bloggare och spar ner dem i inspirationsmappen och planerar för att börja julpyssla tidigt nästa år. Jag misstänker att jag kommer vara sjuk av längtan lagom efter sommarsemestern.

Årets finaste julpynt hittade jag hos Karolina (som har den super super fina bloggen It's a house) och visade sig komma från EM. Så galet fint! Jag vill ha tre granar, renarna och så så bokstäverna. Någon god vän i t ex Nyköping som har vägarna förbi EM någon dag?


Kommentarer
Postat av: A-C

Klart jag kan fixa det. Finns det något maxpris?



Kramar / A-C

2010-12-15 @ 23:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0