Pocket från Iform

Nu när vi ska omvandla kontoret till Mejas rum ska vi passa på att göra en rejäl rensning. Gammal kurslitteratur och böcker som endast fungerar som hyllvärmare och som man med säkerhet vet att man aldrig kommer öppna igen kommer kastas eller skänkas till loppis. De flesta skönlitterära böcker som vi äger är pocketböcker och vi har en hel del sådana som vi faktiskt vill behålla så vi talade ikväll om att samla alla dessa på ett ställe och i hyllor byggda endast för detta ändamål. Jag letade genast fram en favorithylla sedan länge "Pocket", designad av Helena Allard och Cecilia Falk för Iform. Men som vanligt är ju de snyggaste prylarna alltid dyrast (1 240 kr/st hos Scandinaviandesign.com) och eftersom vi skulle vilja ha ett ganska stort antal hyllor så funderar vi på att bygga egna i mdf. Ska mäta lite och göra en kapnota för att ta med till Bauhaus nästa gång vi åker dit. De borde väl ha dolda konsoler där också, inte sant?! Frågan är om man behöver hyra en kexmaskin eller om det räcker med skruv och trälim för att få dit gavlarna? Någon kunnig läsare som kan ge oss några råd på vägen?
Scandinaviandesign.com

Kommentarer
Postat av: isa

Det där fixar du fin fint själv!! Vilken otrolig blogg du har.. kexmasin tror jag inte att ni kommer att behöva, det beror ju på hur tunga föremål som ni ska ha på. men jag själv skulle sattsa på fler dålda fästbeslag i stället.

Ska bli kul att se hur hyllan blir. då har vi lite projekt att bygga båda två nu ;)

jag sak ge mig på min dotters husgarderober nu. för nu är ju gästbloggningen slut och då ska det snickras lite :)

kramar isa

2010-04-29 @ 00:21:58
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Precis de har jag också en tanke på att bygga i framtiden!

Har dock inte tänkt längre på konstruktionen än, men jag skulle gissa att skruv och lim borde fungera. Så byggde vi vår TV-bänk och "Random"-hyllan i alla fall. Svårigheten för oss har varit att spackla skruvhålen snyggt så att de inte syns under färgen sen.

Sen vet jag inte hur man fixar upphängningen heller. Men på nåt sätt måste det ju gå.

2010-04-30 @ 11:11:50
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0