Fjällstugor

Vår stuga i Idre är av den traditionella sorten. Ni vet, plastgolv, furupanel, vitt kök med bokhantag och furumöbler högt, lågt och överallt. Varför är det så? Vi skojade om det igår: tänk om man skulle komma till sin hyrda stuga och det faktiskt skulle vara snyggt och lite modernt inrett? Det känns som högst osannorlikt. Nej, antagligen kommer fjällstugorna se precis likadana ut när vi åker hit med barnbarnen om en trettio år också. Men om jag fick drömma skulle det gärna få se ut som den här lägenheten i Falls Creek i Australien.
Detta ski lodge, som för övrigt heter Fjäll, är inte helt oväntat, när man ser på bilderna, inspirerat av den skandinaviska stilen. Vackert så det förslår.

Kommentarer
Postat av: Familjen W

Ja, vi lär nog inte komma undan furun i uthyrningsstugorna. Jag kan förstå de som äger stugorna varför de väljer furu, det är billigt och slittåligt. Hade jag en fjällstuga så skulle jag inreda den i en stil som mer liknar den här ovan, men jag skulle aldrig någonsin vilja hyra ut den eftersom jag är så krass att jag inte tror att någon skulle vara rädd om den och behandla den som jag gör. Kanske till dig då Bodil ;)

2010-04-07 @ 11:37:02
Postat av: Lena J

Det finns en kanonfin stuga i Fjätervålen, Blåbärstigen 13 som é helt sjukt fin. Ska tillbringa hela nästa vecka där, underbart!!

//Lena

2010-04-07 @ 12:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0