Mot Kina och Peking

Imorgon kväll flyger jag och kollegorna till Peking. Vi ska bl a besöka Fågelboet, Hotongerna, Himmelska fridens torg och Den försvunna staden. Vi ska laga mat hemma hos en kinesisk familj och beskåda den kinesiska muren och mycket, mycket mer. Inledningsvis blir det fyra fullspäckade dagar (onsdag till lördag). På lördag ansluter Tobbe och Melker och på söndag åker kollegorna hem och jag och min familj stannar kvar ytterligare fem dagar. Det ska verkligen bli jättespännande att besöka Kina och Peking. Jag föreställer mig att det mesta är annorlunda: människor, språk, dofter, mat, kultur, arkitektur mm. Båda kamerorna är med, liksom datorn. SAS Radisson Bejing utlovar fritt Internet så kanske, kanske kan det komma några uppdateringar under resan (om inte censuren sätter stopp förstås). Vädret ser ut att bli toppen - runt 30 grader. Melker ser fram emot hotellets inomhuspool. Tobbe och jag ser fram emot billig shopping. På återhörande inom kort. Tills dess: var rädd om dig!

Flickr favorit av Sareni

PS! Tack för era frågor om bl a magstatus och blomsorter. Jag ska försöka besvara dem så snart jag kan. Under tiden kan ni väl peppra på med flera frågor om ni har några så tar jag allt på en gång i ett särskilt inlägg.  


Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas att du får det alldeles fantastiskt!

2009-09-15 @ 11:46:38
URL: http://husmusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0