Vad mörkt det blev...

... när vi ställde om klockan igår. För att inte deppa ihop helt med tanke på att vi nu har fyra mörka månader framför oss har jag istället bestämt mig för att börja längta och planera lite inför julen. Det började med ett besök på IKEA i fredags för att spana in årets julkollektion. Årets mer traditionella färger på pyntet - med mycket rött och vitt - tilltalar mig mer än tidigare års lila, orange och brunt. Men så många inköp kommer det nog ändå inte att bli. Denna gång blev det bara 12 st vita pappersstjärnor. Kanske kommer det också bli några vita julgranskulor och och den nya krukan Snöflinga också. Serveringsskålen Blanda är fin liksom kuddarna i serien Snöa Band. Men den som lever får se. Jag måste ju spana in utbudet i andra butiker också innan jag bestämmer mig. Några nya slingor till en av innegranarna och advenstgranen ska vi i varje fall investera i år. Så mycket är i varje fall bestämt.


Kommentarer
Postat av: Diana

Ja, det är lite mysigt att ha tända ljus på frukostbordet om morgnarna :)



12 st pappersstjärnor är vad jag också kom hem med från IKEA sist jag var där ;) Och faktiskt även den fina kudden du har med på bilden ovan! Det jag verkligen behöver köpa är en julgransfot (hmmm, och en matta att ha under också. Egentligen vill jag inte ha det men förra året gjorde jag en ordentlig repa i ekgolvet när jag skulle flytta granen vid vattning...). Funderar på Christmas tree stand från Designhouse i vitt eller den stjärnformade fina från Serholt/Village. Väntar spänt på att Lexington ska släppa vinterkollektionen nu!



KRAM

2009-10-27 @ 10:37:44
Postat av: Carina

Åh vilka fina krukor och skålen. Me like!!

Carina

2009-11-09 @ 23:41:45
URL: http://englimtavmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0