Äntligen lite tillskott i kameraväskan

Jag har fått jättemånga fina presenter i samband med födelsedagen förra helgen. Av Tobbe och Melker fick jag ett normalobjektiv med fast brännvidd. Canon EF 50/1,8 II har fått jättefina betyg - se t ex Cyberphoto. Fördelen med detta objekt är att det fungerar utmärkt vid porträttfotografering, objektivet är relativt billigt, dryga tusenlappen och ljusstyrkan är mycket högre än hos standardzoomen varpå det går att fotografera i mycket svagare ljus. Dessutom sägs skärpan vara i klass med objektiv i 10 000-kronorsklassen. Den enda nackdelen är att objektivet upplevs som plastigt.

Jag fick även en del monetära bidrag av bl a mormor, mina föräldrar och svärföräldrar. För de pengarna beställde jag idag en blixt - en Canon Speedlite 430EX II - från Rajala Pro Shop som i samband med ett namnbyte kör kampanjpriser på massor av fotoutrustning denna vecka. Inom ett par dagar hoppas jag kunna hämta ut den på posten. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0