Lite onödigt vetande...

... om mig hittar du i nedanstående lista som jag knåpade ihop sent igår kväll när jag inte kunde sova. 

1. Hur gammal är du om fem år?
41 år på pappret, 28 mentalt.

2. Vem var den senaste du träffade?
Förutom Tobbe och Melker, vår granne Jocke som just nu fungerar som vår obetalde IT-support. Men löser han problemen kommer han inte att gå lottlös. Favoritwhiskey, Jocke?

3. Hur lång är du?
1,65 öh

4. Vilken var den senaste film du såg?
Djävulen bär Prada - söndagsfilmen på, jag tror det var, 3:an.

5. Vem ringde du senast?
Pappa.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
”Jocke tar med sig Alfred hem om en liten stund” till Andreas (pappa till en av Melkers kompisar, granne och tillika tränare i Melkers fotbollslag. )

7. Vad är dagens planer?
Viktig leverans till kund. Ta kontrollen över andra uppdrag som blivit liggande på grund av nyss nämnda uppdrag. Göra läxan med Melker, reda ut en konflikt där nyss nämnda var inblandad. Dregla lite över Tobbes nya mobil. Vattna blommor, tvätta en maskin med vittvätt och gosa med Torbjörn.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS. Har egentligen aldrig varit mycket för att tala i telefon av någon anledning. Svårt att förstå och förklara eftersom jag är en ganska social varelse, men just telefon är inte mitt medium.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Sambos.

10. När såg du senast din mamma?
Det var länge sedan nu - på min födelsedag den 27:e september men förhoppningsvis får jag träffa både mamma och pappa i helgen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Ljust, ljust blå med en mörk ring ytterst.

12. När vaknade du idag?
Klockan ringde 06.15 men vaknade gjorde jag nog först när jag klev av tåget i Stockholm 08.30

13. Har du någon gång hittat en katt?
Japp, Måns. En jättemysig stor svart katt med vita framtassar som dök upp en sommar vid mammas och pappas fritidshus. Vi blev hals över huvud förälskade i honom hela familjen och när hösten kom adopterade vi honom, men han var och förblev en fri skäl och rymde vid första bästa tillfälle. Efter en vecka dök han upp på landet igen. Då hade han gått två mil. Sedan såg vi honom några helger till innan han drog vidare på andra äventyr.

14. Vilken är din favoritplats?
Hmm, just nu sängen. Lider en del av bäckenuppluckring just nu. Men i vanliga fall älskar jag att vara på sjön, i skogen, på landet och på Gotland. Eller hemma hos goda vänner. En tur på Nordiska galleriet eller en lunch på Moderna museet är ganska oslagbart också.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tandläkarstolen eller sjukhussängen? Svårt val.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Vi bor säkert kvar i Trosa men har byggt eller i varje fall köpt ett nytt hus.

17. Vad skrämde dig som barn?
Mörker under en period. Annars rädslan att något skulle hända min lillebror eller mamma och pappa.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Ett roligt blogginlägg som min vän Sara gjort om Alfons senaste bravader. Underbara unge!

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, men jag har aldrig närt ett stort musikintresse så jag äger nog bara ett tiotal LP-skivor och singlar, bl a Tarzan Boy och Främling. Är det någon som minns?

20. Har du stationär eller bärbar dator?
En stationär och två bärbara, varav två genomgår service just nu. Se punkt 2.                                                                              

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Naken. Alltid.                                                                                    

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två låga dunkuddar.

23. Har du någon gång spytt på fyllan?
Jahadå, men nu var det länge sedan.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor

25. Är du social?
Japp, men jag njuter också av ensamheten ibland.

26. Vilken är din favoritglass?
Mjukglass

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Köpa ett enklare sommarhus på Gotland

28. Tycker du om kinamat?
Maten i Kina är jättegod. Försvenskad kinamat är bland det värsta jag vet. Har inte ätit det på 10 år säkert.

29. Tycker du om kaffe?
Bara om det innehåller mycket och varm mjölk: Latte och Cappucino

30. Vad dricker du till frukost?
Är dålig på frukost men mjölk eller te om jag får välja.

31. Sover du på någon särskild sida?
Just nu sover jag omväxlande på rygg och på sidan. Gravidmagen hindrar mig från att sova på mage med ett ben högt uppdraget som är min absoluta favoritställning.

32. Kan du spela poker?
Ja, men nu gör jag det sällan. Jag minns när jag bodde hemma och familjen åkte till farmor och farfar och spelade kort. Farfar hade pengarna i en gammal brun plastburk som innehållit farinsocker. Det var på den tiden det fanns 10-öringar.

33. Tycker du om att mysa?
Alltid. Tänder gärna ljus och kramas med Tobbe och Melker under filten. Just nu gosar jag mycket med Bubblan i magen.

34. Är du en beroendemänniska?
Beror på vad som avses. Jag är beroenda av närhet, ömhet och kärlek, en fast månadsinkomst, en resa då och då, ett jobb med stimulerande arbetsuppgifter och stora mängder choklad.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, inte som jag kan komma på just nu.

36. Vill du ha barn?
Har ett och väntar på det andra så jaaaaaaa, barnet i magen får mycket gärna komma ut inom kort. Sedan får vi se om vi är nöjda eller om det blir en trea.

37. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, engelska förstås. Har läst både franska och spanska men har tyvärr aldrig brytt mig om att lära mig dem ordentligt. Synd.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

39. Föredrar du havet eller en pool?
Båda har sin tjusning.

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Resor. Väl investerade pengar.

41. Äger du dyra smycken?
Nej, det skulle väl vara min doktorsring i så fall.

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En mandarinklyfta.

43. Vem är den roligaste människan du känner?
Fia, lätt. Hon får mig alltid att le. Melker är också en rolig prick. Han säger mycket konstiga och roliga saker.

44. Välj ett ärr på din kropp?
Vänster ögonbryn som jag spräckte i en cykelolycka när jag gick i sexan.

45. Vad har du för ringsignal?
Oboj med Peps Persson

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja, mamma har sparat några få utvalda plagg. Tobbe försökte slänga dem i vindsrensningen för några veckor sedan men jag räddade kvar dem.

47. Flirtar du mycket?
Nej, inte längre. Men det borde jag kanske göra mer?! Det är ju mysigt och ett lätt sätt att göra en medmänniska glad. Ska prova på tunnelbanan imorgon.

48. Vart togs din profilbild för din blogg?
I samband med min disputation 11 maj 2007 av min bror Daniel.

49. Kan du byta olja på bilen?
Nej, men jag skulle inte ha några problem att lära mig om jag såg det som en nödvändig kunskap.

50. Har du fått fortkörningsböter?
Japp, en gång. På vägen hem från Karlstad, strax öster om Karlskoga. Men den boten var jag värd. Jag kör alltid för fort!

51. Vilken var den senaste bok du läste?
Paddington. En kapitelbok som Melker och jag har läst under några kvällar.

52. Läser du dagstidningen?
Sörmlands Nyheter ibland och DN varje dag.

53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Just nu på Hus och Hem, Sköna hem och Family Living. Jag är svag för prenumerationserbjudanden med justa premier. 

54. Dansar du i bilen?
Dansar och dansar, diggar och poppar snarare. Just nu kör vi Lisa Stansfield i CD-spelaren tillsammans med ständigt närvarande Peter LeMarc.

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Lyssnar nästan aldrig på radio. Det är inte heller mitt medium (jmf punkt 8). Laddar hem lite podcasts ibland bara. Men lyssnar jag på radio är det på P1.

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Min signatur som intygar att Melker gjort läsläxan för denna vecka.

57. När var du i kyrkan senast?
På min farbror Bengts begravning för snart ett år sedan.

58. Vad ska du göra nu?
Sova. Klockan står på 01:10. Detta inlägg får jag nog publicera på bloggen i morgon kväll. Nu måste jag sova.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, jag funderar på det där med din ålder. Man kan säga att du om fem år är jämngammal med mig just nu! Bra va!



Ses

2009-11-06 @ 14:20:27
Postat av: Jessica

rolig läsaning:) Gjorde själv denna för en tid sedan:))



ha det bäst!

2009-11-18 @ 13:20:55
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0