Ljuva Gotland

Semester. Natten mellan söndag och måndag klockan 04.50 gick färjan från Nynäshamn till Visby. Det blev en lång dag men vi hann med att fika på Konditori Norrekatt, flanera längs kusten upp mot Snäck, shoppa lite nytt åt Melker, möta upp vännerna som kom med en senare färja, äta gott på Stora torget i Visby, installera oss i stugan i Eksta (på sydvästra Gotland, nära Klintehamn), handla i Homburgsund, äta stenungsbakad pizza på Hamra krog, kolla in och flyga drake vid Homburggubben samt spela kort och kolla på dagens skörd av bilder. Måndagen bjöd på klarblå himmel i stort sätt hela dagen men det blåste rejält. Melker som trots stor försiktighet ändå vaknade vid 3-tiden på morgonen kom aldrig till ro under dagen och var helt slut från klockan 18.00 och kraschade slutligen i bilen hem vid 20-snåret med många skrubbsår på smalbenen och en stukad tumme som resultat.

Igår gjorde vi nordvästra Gotland. Fredrik som tagit Porschen med sig över såg fram emot en heldag på Gotland Ring. Vi andra gjorde lite olika småutflykter under dagen. Vi inledde med lite fiske och bad vid Tingstäde träsk där jag för övrigt såg Weronica med familj. Sedan åkte vi till ringen och kollade på Fredrik när han körde hundrafemtielva varv runt banan. Hi, hi, han var som ett barn på julafton! Efter intag av smarriga mackor for vi vidare till Skymnings lamm- och pälsgård där jag äntligen, efter många års trånande, köpte ett grått fårskinn som Bubblan ska få gosa i. Jag ska visa bild på det så småningom. Det är så vackert. Därefter blev det en tur till den blå lagunen där vi badade i det turkosblå vattnet och så en eftermiddagsfika i Fårösund. På kvällen hade vi bokat bord på Irebadens resturang där vi njöt av lammrostbiff och rökta räkor. Mums.
Idag har vi haft en jättefin dag så den har vi tillbringat på Herta strand. En fin strand med sanddynor och utsikt över ett litet fiskeläger. I den lilla kiosken fanns det mjukglass - där det ingick både strössel och topping - och picknickkorgen var laddad med både kycklingsallad och grillkorv. Det blev en heldag.  

Våra sötnosar: Gusav, Oskar och Melker

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, vad kul med lite nya bilder och vad fint huset blev efter målning. När vi åkte till Gotland förra året läste jag fel på tiden för avgång med färjan så vi var på plats redan vid 2. Det blev lång väntan och många gliringar från våra resevänner :D. Ha en skön vecka.

2009-07-24 @ 07:30:38
Postat av: Anna-Karin

Vad bra då vet vi att Weronica kom fram till Gotland också ;-)

2009-07-28 @ 02:19:13
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Marita

Vilka gullungar:-)

2009-07-28 @ 15:50:33
Postat av: Weronica - En mammas dag

Hej! Så roligt att läsa om era Gotlandsäventyr och att Ni gillade mina tips. Jag klurar fram och tillbaka kring den där dagen på Tingstäde Beach ;). Jag i mysbyxor och huvtröja mot vindarna - och du i bikini?! Så farlig såg jag väl inte ut ändå :). Ha det så fint resten av sommaren!

2009-07-31 @ 18:47:30
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Weronica - En mammas dag

Hej! Så roligt att läsa om era Gotlandsäventyr och att Ni gillade mina tips. Jag klurar fram och tillbaka kring den där dagen på Tingstäde Beach ;). Jag i mysbyxor och huvtröja mot vindarna - och du i bikini?! Så farlig såg jag väl inte ut ändå :). Ha det så fint resten av sommaren!

2009-07-31 @ 18:47:51
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0