Bubblan v.5 + 1 (1 april)

Idag fick jag det bekräftat, det som jag anat i några dagar, att du växer inom mig. Älskade, efterlängtade Bubblan. Jag kan inte bli kvitt känslan av att det nästan känns som om det är första gången. Din storebror kommer att hinna fylla sju år innan du ser dagens ljus så jag har nästan hunnit glömma hur det var, men du behöver inte vara orolig, när du väl är hos oss kommer det att kännas som om du alltid varit här. Det vet jag, för det var likadant när din bror kom till oss. Minnet av den förra gången - både graviditeten och den första tiden - är belagd med ett ljusrosa skimmer. Jag är fast förvissad om att det kommer bli likadant denna gång. Sedan graviditetstestet visade ett plus för några timmar sedan har lugnet och harmonin infunnit sig i min kropp och i mitt sinne. Jag hoppas vi får behålla den känslan du och jag under de kommande 35 veckorna. Jag ska i varje fall göra vad jag kan för att du ska få en så fin start som möjligt. På fredag ska jag berätta för din pappa om dig. Kanske när Melker somnat och vi har en stund för oss själva. Men för nu är detta bara din och min hemlighet. Jag älskar dig.


Caroline Tran

PS! Observera att detta inlägg är skrivet 1 april men publicerat först i juli.

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Grattis till bubblan. Så underbar känsla med ett växande litet liv i magen. Hoppas inte pappan till bubblan läser här då innan fredag;) Ha en trevlig helg.

2009-07-03 @ 21:06:09
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0