Vårt jullov: Del 2

Julafton: Vi vaknade på morgonen av att Melker ropade att tomten minsann varit där under natten för grötskålen vi ställt ut föregående kväll var tom och i Melkers och Tobbes strumpa låg det minsann morgonklappar. Själv hade jag nog inte varit tillräckligt snäll ;-). Firandet inleddes hos min farmor Karin som bjöd på glögg och jullunch. Framåt eftermiddagen gick vi hem till mamma och pappa och fortsatte firandet där tillsammans med min bror och hans familj. Som sig bör bjöd julaftonen på Kalle Anka, julmiddag, tomte och Karl Bertil Jonssons julafton och i vanlig ordning avslutade vi kvällen med kräftor. Tobbes föräldrar kom upp en sväng sent på julaftonskvällen för att tillsammans med mamma och pappa överlämna en julklapp till Melker - en ny treväxlad cykel. Men den får ni se i ett annat inlägg.




På juldagen firade vi jul med Tobbes familj. Svärföräldrarna bjöd på frukost och delade ut julklappar i mängder till Melker. Framåt lunch åkte vi till Tobbes syster Marina och hennes familj för att fira Melkers kusin David som fyllde 18 år på juldagen.

Även här blev det julklappsutdelning och Melker hade roligt med David (och Fridas) andra kusiner Lukas och Emil.

Hemma hos svärföräldrarna igen skrattade vi gott åt julgranen som nog fått en julsnaps för mycket.

Nja, riktigt så var det förstås inte. Det var julgransfoten som passade på att gå sönder mitt under julhelgen. Jag måste också passa på att visa de små söta pastaänglarna som hänger i julgranen. Visst är de underbara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0