Inspirationen har återvänt

Tobbe och jag har varit småkrassliga under i stort sett hela det nya året. Förkylningen med hosta som vi drabbades av har kommit och gått i vågor och när Tobbe förra veckan äntligen började känna sig okej igen så bjöd lördagsmorgonen på ryggskott. Att vara hängiga och orkeslösa har verkligen satt sig på psyket och humöret denna gång och vi har inte haft lust med någonting. Men nu känner jag att inspirationen och energin äntligen börjar återvända. Här är några av anledningarna:


  • En god vän har hittat kärleken igen. Jag är jätteglad för hennes skull! Ibland är det inte helt okomplicerat att påbörja en ny relation. Men jag håller mina tummar hårt för att allt löser sig snabbt och smidigt. Hon är värd det bästa! 
  • Igår ägnade jag delar av kvällen till att skissa på nya illustrationer i Illustrator och Photoshop. Jag mår bra av att vara kreativ. Jag måste hitta mer tid för skapande.
  • I eftermiddag hann jag äntligen med att springa in i några favoritaffärer. Våren har kommit till butikerna. Milda pasteller blandas med klara, glada och starka färger. Vilken energikick! Med mig hem fick jag ett par nya gardiner till sovrummet. Kan du gissa vilken färg jag valde?
  • På lördag har en god vän 40-årsfest. Jag ser verkligen fram emot en riktig fest tillsammans med många av våra allra godaste vänner. Melker kommer det inte heller gå någon nöd på. Han ser vansinnigt mycket fram emot en helg tillsammans med storkusinerna, faster och farbror.
  • Om två och en halv vecka åker vi till Florida för två veckors mys och roligheter. Tobbe, jag och Melker. Vi tre. Min familj. Där ska vi simma med delfiner och få sol på våra bleka näsor. Jag ska dessutom shoppa lite ny fotoutrustning. Vi längtar.
  • Idag fick vi besked om vart årets bonusresa med jobbet går. I slutet av september åker jag till Peking! Kan ni tänka er, jag ska promenera på den kinesiska muren - det enda byggnadsverket som syns från rymden. Det är en länge närd dröm som äntligen ska blir verklighet. Frida, har du några restips och design- och inredningsmåsten som jag inte får missa?

Men allvarligt, vem är jag egentligen att klaga? Ibland måste man verkligen stanna upp och titta på sitt liv med andra ögon. Vad är en långvarig hosta? Ingen i min närhet är allvarligt sjuk. Jag har en familj som jag älskar och som älskar mig. Jag stormtrivs på mitt jobb och i vårt hem. Jag har möjlighet att resa ut och upptäcka andra delar av världen ibland och jag kan köpa ett par fina gardiner när jag ser dem. Vad mer kan man önska sig? Jag är verkligen privilegierad. I love my life - med hosta och allt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Florida är verkligen jätte roligt , Peter och jag var där för många år sedan innan barnen börja trilla in :-) vi förlovde oss i en flumride i Tampa på bush gardens ( ett stor park med både djur och åkatraktioner åk dit om ni har möjlighet )



photoshop gillar jag med, det är så avslappnande och pilla lite med bilderna jag fotar



kram på er/anna

2009-02-11 @ 23:27:11
URL: http://moavp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0